جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اهانت به کل بشریت است

چهار شنبه 20 دی 1402 - 11:13:22
جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اهانت به کل بشریت است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اهانت به کل بشریت و جامعه بین المللی است، تاکید کرد: .تأسیس این رژیم با ترور، نسل کشی و تجاوز بوده و ادامه حیات آن نیز منوط به تکرار ارتکاب همین گونه اعمال است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد باقر قالیباف امروز چهارشنبه  در  پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: آنچه امروز در نوار غزه در جریان است مایه نگرانی و شرمساری عمیق بشریت و ظلم مضاعفی که به ملتی که بیش از هفت دهه تحت شرایط تجاوز و اشغال از هرگونه حقوق و کرامت انسانی محروم بوده است.
وی افزود: هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در قبال جنایات شنیع و گسترده خونبار در حال وقوع توسط  جنگی ماشین رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه و آثار و تبعات سهمگین آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان بی اعتنا باشد.
قالیباف گفت: موضوع فلسطین و اشغال ۷۵ ساله این سرزمین اسلامی و آواره کردن ساکنان اصلی در کرانه باختری و نوار غزه مسئله مربوط به فلسطین و رژیم جعلی اسرائیل یا مسئله‌ای بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی نیست بلکه در نگاه ارزشی و وجدانی مسئله اهانت بشریت و جامعه بین المللی است.
قالیباف اظهار کرد: بیش از ۷ است که یک ملت بزرگ و ریشه‌دار در تاریخ سرزمین فلسطین به عنوان قربانی قطعی اجرای سیاست‌های استعماری شاهد اشغال سرزمین پدری خود بوده و از دستیابی به اساسی‌ترین حقوق حقه خود به ویژه حق تعیین سرنوشت و دیگر حقوق بنیادین بشر محروم مانده است.
قالیباف در ادامه گفت: تردید نداشته باشیم که همچنان هدف اصلی از تاسیس دولت صهیونیستی در منطقه ایجاد دولت موعود صهیونیستی از نیل تا فرات از طریق اجرای پروژه استعماری خاورمیانه بزرگ است که تغییر اساسی مرزهای ملی کنونی در غرب آسیا هم سو با منافع استکبار جهانی و کیان صهیونیسم از جمله اهداف نامبارک آن است. 
قالیباف ادامه داد: به باور ما دلیل اصلی موافقت این رژیم مکار با طرح هایی مانند پیمان ابراهیم نوعی یارگیری شیطنت آمیز علیه  استقلال و حاکمیت سیاسی فلسطین و تضعیف  جبهه ی  حامیان حق تعیین سرنوشت فلسطینیان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حامی همیشگی صادق آرمان  فلسطین و کنشگری مسئول در قبال صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی ضمن تاکید بر موضع  اصولی خود در حمایت از حق  قانونی و مشروع  دفاع و مقاومت در برابر اقدامات تجاوزکارانه ضد بشری و ضد اسلامی صهیونیست ها در فلسطین تاکید می کند که حامیان این رژیم باید هر چه سریع تر این موجودیت شرور را از ادامه جنایات های خود علیه غیرنظامیان بی پناه در غزه و دیگر مناطق  فلسطین اشغالی باز دارند چرا که این تنها راه جلوگیری از گسترش  بحران و درگیری در منطقه است که با وجود تلخی بسیار می تواند به بروز تحولاتی شگرف که لزوماً به نفع تجاوزگر نخواهد بود بیانجامد.
پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)  صبح امروزچهارشنبه  با حضور نمایندگان 26 کشور عضو از جمله 14 رئیس و نایب  رئیس مجلس در تهران آغاز به کار کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 20 دی 1402 - 11:13:17