رسانه آمریکایی: حماس همچنان پا برجاست

چهار شنبه 20 دی 1402 - 9:30:53
رسانه آمریکایی:  حماس همچنان پا برجاست

یک رسانه آمریکایی در گزارشی با بررسی وضعیت غزه پس از گذشت سه ماه از آغاز جنگ علیه آن نوشت: اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در جنگ علیه غزه دست نیافته است، چراکه حماس همچنان پابرجاست.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال (UPI)  گزارش داد: این جنگ هنوز راه درازی در پیش دارد و ممکن است به سمت بن‌بست پیش برود. از منظر ژئوپلیتیک، این نقطه‌ای است که بازیگران اصلی در آغاز سال جدید میلادی  در آن ایستاده‌ و در حقیقت به آنچه می‌خواستند، دست نیافته‌اند.
این خبرگزاری در ادامه با تاکید بر اینکه «موفقیت‌های اسرائیل در این جنگ بسیار محدود است» افزود: اسرائیل تاکنون نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اصلی جنگ خود دست یابد؛ نابودی حماس و آزادی بقیه ۲۴۰ اسرائیلی که در هفتم اکتبر در جریان عملیات حماس علیه اسرائیل به اسارت گرفته شده بودند.
یونایتدپرس اینترنشنال  نوشت: هنوز حدود ۱۳۰ اسرائیلی در اسارت هستند و تنها یک اسیر برخلاف آزادی‌هایی که از طریق میانجی‌گران قطری و مصری ترتیب داده شده بود، توسط نیروهای نظامی اسرائیل آزاد شده است.
این خبرگزاری افزود:  کابینه اسرائیل  نیز در مورد نحوه اداره غزه پس از پایان جنگ اختلاف نظر دارد. «بنیامین نتانیاهو» گفته است که غزه باید توسط تشکیلات خودگردان فلسطین اداره شود و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده هم موافق است غزه به رهبری تشکیلات خودگردان فلسطینی سپرده شود اما نتانیاهو در نهایت این را رد و طرحی نیز جایگزین ارائه نکرده است.
یوپی‌آی ادامه داده است: «آیا روزهای نتانیاهو به شماره افتاده است؟ جدیدترین شماره نشریه اکونومیست مقاله‌ای با این عنوان منتشر کرد که "بنیامین نتانیاهو در حال شکست در جنگ است. زمان برکناری او است." این قضاوت چه منصفانه باشد یا نه، واضح است که اختلافات داخلی و بلاتکلیفی در دولت نتانیاهو مانع از مدیریت و هدایت صحیح جنگ شده است.
این رسانه آمریکایی همچنین  به بررسی موقعیت حماس در این جنگ پرداخته و تصریح کرد ه است : واضح است که حماس ضعیف شده و اسرائیل ادعا می‌کند که بین ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر از حدود ۳۰۰۰۰ نیروی رزمی حماس را کشته یا اسیر کرده اما توضیحی نداده است که چگونه تلفات آن را محاسبه می‌کند.
خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال نوشت:  شهروندان کشورهای عربی که قراردادهای صلح با اسرائیل امضا کرده‌اند، آشکارا خشمگین هستند و توافق اسرائیل و عربستان برای عادی‌سازی روابط میان آنها که قبل از درگیری قریب‌الوقوع بود، در حال حاضر از روی میز برداشته شده است.
این خبرگزاری درپایان افزود: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت از حماس در کرانه باختری در سه ماه گذشته از ۱۲ درصد به ۴۴ درصد و از ۳۸ درصد به ۴۲ درصد در غزه افزایش یافته است. اگر اکنون امکان برگزاری انتخابات عادلانه فلسطینی وجود داشت، می‌توانست نتایجی را به دست آورد که اسرائیل و آمریکا علاقه‌ای به آن ندارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 20 دی 1402 - 9:30:48