تجمع وآشوب در قدس اشغالی؛ معترضان ورودی اصلی کنست را بستند

دو شنبه 18 دی 1402 - 12:28:22

مخالفان کابینه نتانیاهو امروز دوشنبه ورودی اصلی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را مسدود کرده و برگزاری انتخابات زودهنگام ، تغییر کابینه و امضای توافق تبادل اسرا با حماس را خواستار شدند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه، ۸ ژانویه)، از تجمع ده‌ها اسرائیلی در مقابل کنست (پارلمان) این رژیم در اعتراض به عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، خبر دادند.
این منابع افزودند:  معترضان که بیشتر آنها اعضای خانواده‌های اُسرای اسرائیلی در غزه هستند، علاوه بر اجرای انتخابات زودهنگام و برکنای نتانیاهو ، امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین را خواستار شدند.
 این در حالی است که در پی اقدام رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت، مقاومت فلسطین، همه مذاکرات در خصوص تبادل اسرا از طریق میانجیگران را متوقف کرده است.
خانواده اُسرای اسرائیلی در غزه به چالشی بزرگ برای کابینه جنگ رژیم اشغالگر تبدیل شده است.
این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که انتقادها در محافل صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر به‌دلیل ناکامی وی در مدیریت جنگ غزه و ناتوانی در بازگرداندن اسرای اسرائیلی که توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می‌شوند، افزایش یافته است.
نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که شهرک‌نشینان صهیونیست اعتماد به نتانیاهو را از دست داده‌اند و بیشتر آنها از برگزاری انتخابات جدید بلافاصله پس از متوقف کردن جنگ در غزه حمایت می‌کنند.
از طرف دیگر، نتانیاهو همچنان اصرار دارد که در نخست‌وزیری باقی بماند. او طی سخنانی در واکنش به احتمال استعفایش گفت که «تنها دغدغه اصلی او این است که چگونه می‌توان از شر حماس در غزه خلاص شد». نتانیاهو همچنین اذعان کرد که «جنگ غزه ماه‌ها ادامه خواهد داشت» و این نشان‌دهنده شکست او در دستیابی به اهداف این جنگ است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 18 دی 1402 - 12:28:15