تفاوت بین یهودیت، صهیونیسم و بنی اسرائیل چیست؟

یک شنبه 17 دی 1402 - 18:8:44

«شیخ اسد محمد قصیر» استاد حوزه علمیه درباره ماهیت واقعی بنی‌اسرائیل و دین یهود توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» شبکه الکوثر تاکید کرد بین سه اصطلاح یهودیت به عنوان دین، صهیونیسم به عنوان یک جنبش، و بنی اسرائیل به عنوان یک قوم تفاوت وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه درباره نحوه رفتار با یهودیان گفت: با یهودیان همان طور که در قرآن کریم آمد است باید بر اساس قاعده « أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ» عمل کرد یعنی این که «با آنان به نیکی رفتار کنید و نسبت به آنان قسط و عدالت داشته باشید» مگر کسانی که با ما وارد جنگ دینی شوند و بخواهند ما را از سرزمینمان بیرون برانند. باید با این دسته از یهودیان به شدت برخورد کنیم و از خودمان در برابر حملات آنها و جنگ آنها دفاع کنیم.

شیخ اسد قصیر ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که جنبش صهیونیسم رژیمی برای خود در سرزمین فلسطین تشکیل داده و ساکنان این سرزمین را آواره کرده است. البته صهیونیسم مفهوم جدیدی است که طبعا در قرآن وجود ندارد و در قرآن فقط از یهود و بنی اسرائیل صحبت به میان آمده است.

این دانشمند علوم اسلامی افزود: طبعا نکوهش و ذم یهودیان و بنی اسرائیل در قرآن شامل همه آنها نمی شود بلکه توصیفاتی که درباره این قوم در قرآن به کار رفته، بعضی از آنها را شامل می شود. در واقع کسانی از بنی اسرائیل در قرآن مذمت شده اند که نافرمانی کردند و به دستور خداوند عمل نکردند. بنابراین شعار «لعنت بر یهود» که برخی برادران ما سر می دهند اشکال دارد زیرا لعنت نباید شامل همه یهودیان صرفا بخاطر یهودی بودنشان شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 17 دی 1402 - 18:8:36