هشدار مجدد یمن به کشورها درباره پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا

شنبه 16 دی 1402 - 19:0:0
هشدار مجدد یمن به کشورها درباره پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا

عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله به کشورها نسبت به ملحق شدن به ائتلاف دریایی آمریکا هشدار داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی به کشورهایی که قصد ملحق شدن به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ را دارند، هشدار داد.
وی در این باره گفت: هر کشوری که به ائتلاف تشکیل شده آمریکا ملحق شود، امنیت دریانوردی را از دست خواهد داد و با آتش موشک‌های ما مواجه خواهد شد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.
عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که در منطقه دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، باعث شد تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی مسیر خود را تغییر دهند یا سفر به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.
منابع رسانه‌ای اخیرا از ۱۵ شرکت کشتیرانی بین‌المللی نام برده‌اند که تاکنون برای منتقل شدن به بنادر رژیم صهیونیستی تغییر مسیر داده یا روند انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 16 دی 1402 - 10:1:10