سفر نخست وزیر اسپانیا به عراق/ با وجود نیروهای توانمند عراقی، نیازی به ائتلاف بین المللی ضد داعش نداریم

پنج شنبه 7 دی 1402 - 20:30:0
سفر نخست وزیر اسپانیا به عراق/ با وجود نیروهای توانمند عراقی، نیازی به ائتلاف بین المللی ضد داعش نداریم

نخست وزیر اسپانیا در سفری رسمی خوذ به عراق خاطر نشان کرد: به امنیت وثبات بغداد متعهد هستیم. «محمد شیاع السودانی» نیز از نقش اسپانیا در ائتلاف جهانی علیه گروه تروریستی داعش قدردانی و تاکید کرد زمان پایان دادن به حضور این ائتلاف در این کشور فرا رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از خبرگزاری افه، محمد شیاع السودانی در نشست خبری مشترک با پدرو سانچز همتای اسپانیایی خود که به بغداد سفر کرده است، گفت: ما در نشست دوجانبه و دیدار هیات‌های دوجانبه گفت‌وگوی مهمی داشتیم و بر اهمیت روابط دو کشور دوست و تقویت آن تاکید کردیم.

السودانی اظهار داشت: ما در حال تنظیم مجدد روابط با ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش) هستیم، چرا که با توجه به حضور نیروهای توانمند عراقی، دولت عراق به سمت پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی حرکت می‌کند.

نخست وزیر عراق همچنین به حملات هوایی اخیر آمریکا که پایگاه‌های نظامی عراق در استان بابل را هدف قرار داد، پرداخت و آن‌ را نقض حاکمیت این کشور خواند.

وی گفت: ما بار دیگر بر موضع رسمی و موضع سیاسی روشن دولت مبنی بر رد این حملات که معتقدیم اقدامات خصمانه‌ای هستند که به منافع ملی عراق و امنیت و ثبات کشور آسیب می‌زند، تاکید می‌کنیم.

پدرو سانچز نخست زیر اسپانیا هم در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق بر تعهد مادرید به امنیت و ثبات این کشور در منطقه خاورمیانه تاکید و اعلام کرد همواره از وحدت، حاکمیت و ثبات عراق حمایت خواهد کرد.

وی نگرانی خود از افزایش تنش‌های منطقه‌ای و پیامدهای آن در عراق را ابراز و از تلاش های انجام شده توسط دولت السودانی برای حفاظت از نیروهای بین‌المللی مستقر در کشورش قدردانی کرد.

براساس این گزارش، در تحلیل وضعیت منطقه، سران دو کشور در مورد وضعیت غزه صحبت کردند و سانچز گفت که خصومت‌ها باید متوقف شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 7 دی 1402 - 20:3:28