رهبر انقلاب: «سودجویی» و «لذت‌جویی» خلاصه رویکرد تمدن غربی در مبحث زن است

چهار شنبه 6 دی 1402 - 12:54:15

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از اقشار مختلف بانوان فرمودند: رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رهبر انقلاب  امروز چهارشنبه  به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در دیدار جمعی از اقشار مختلف بانوان  تاکید کردند: مسئله زن در اسلام یکی از نقاط قوت اسلام است و دین مبین اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد.
رهبر انقلاب دو سال قبل در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان برای برگزاری دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا(س) به مناسب بودن چنین دیدارهایی اشاره کردند و سال گذشته نیز این دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

- غرب در رفتارش با مسئله زن و مسائل مربوط به زن و آن رفتاری که نسبت به جامعه زنان انجام می‌‌دهد، هیچ منطقی ندارد و از بحث و گفت وگو در این زمینه‌ها فرار می‌کند.

- {غربی‌ها} رویکرد خودشان را با ابزارها پیش می‌برند؛ با فیلم و کتاب و مقاله و پول دادن به شخصیت‌های هنری و فرهنگی و سیاسی، آنها را وارد به حرف زدن می‌کنند. مراکز بین‌المللی و مراکز مربوط به زنان درست می‌کنند و هر کشوری با رویکرد آنها مخالف باشد، نمره می‌دهند و داوری می‌کند و در قعر جدول قرار می‌دهند. 

- خلاصه و حاصل سیاست و  رویکرد تمدن غربی در مبحث مهم و حیاتی زن در دو عامل خلاصه می‌شود؛ سود جویی و لذت‌جویی.

- مسئله زن در اسلام یکی از نقاط قوت اسلام است

- خیال نکنند بعضی‌ها که ما باید نسبت به مسائل زن پاسخگو باشیم؛ خیر. اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد.

- چه آنجایی که مسئله جنسیت را نفی می‌کند و چه جایی که مسئله جنسیت را برجسته می‌کند. در همه اینها منطق وجود دارد.

- از خانم زکزاکی که اینجا صحبت کردند، تشکر می‌کنم. ایشان مادر شش شهیدند. سه پسرشان در یک حادثه، سه پسرشان در یک حادثه دیگر به شهادت رسیده و این زن مثل کوه صبر کرده و مدتها زندان و سختیهای فراوان را تحمل کرده است.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 6 دی 1402 - 12:53:5