جزئیات جدید از شهادت «سید رضی» در سوریه

سه شنبه 5 دی 1402 - 9:21:57
جزئیات جدید از شهادت «سید رضی» در سوریه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه جزییات تازه‌ای از نحوه به شهادت رسیدن «سید رضی موسوی» از فرمانده‌های ارشد سپاه پاسداران را در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق ارایه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در تشریح نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از همرزمان سابق سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت، آقای موسوی روز دوشنبه (دیروز) ساعت 14 به وقت محلی «در سفارت ایران و در محل دفتر کار خود» حضور داشت و بعد از ظهر به محل اقامت و منزل‌ خود در محله «زینبیه» رفت.

آقای اکبری افزود، منزل سیدرضی در ساعت 16:30 بعد از ظهر دوشنبه «ظاهرا با سه موشک رژیم صهیونیستی» هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر ایشان به حیاط پرتاب می‌شود.

آقای اکبری این را هم افزود که با توجه به اینکه همسر آقای موسوی معلم است، همسر او در آن ساعت در منزل حضور نداشته است.

به گفته سفیر ایران در سوریه، آقای موسوی دیپلمات و رایزن دوم سفارت ایران در سوریه بوده و از این بابت «گذرنامه و اقامت دیپلماتیک» داشته است و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی 1961 و 1973 این حمله به عنوان یک «جنایت» قلمداد می‌شود.

آقای اکبری این را هم یادآور شد که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است و اسرائیل با این حمله به حوزه امنیت کشور سوریه نیز «تعدی» کرده است.

سفیر ایران در سوریه با این حال تایید کرد که «سید رضی موسوی» در مدت زمان حضور خود در سوریه، فعالیت مستشاری داشته است.

شهادت سید رضی موسوی، مستشار سپاه پاسداران ایران در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها از تسری جنگ حماس و اسرائیل به سایر مناطق خاورمیانه در حال افزایش است. پیش‌تر حملات اسرائیل به سوریه در اوایل ماه دسامبر نیز منجر به شهادت دو تن از افسران سپاه پاسداران ایران در سوریه به نام‌های «محمدعلی عطایی شورچه» و «پناه تقی‌زاده» شده بود.

شهید سیدرضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همرزمان شهید قاسم سلیمانی بود.

واکنش سپاه پاسداران و رئیس جمهور به ترور شهید سیدرضی

روابط عمومی کل سپاه پاسداران در بیانیه خود شهید سیدرضی را «مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه» معرفی کردو تاکید کرد «بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت».

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نیز با ارسال پیامی، سیدرضی را «در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی» معرفی و تأکید کرد «بی‌تردید این اقدام، نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد».


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 دی 1402 - 9:21:51