ایران در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهد کرد

دو شنبه 4 دی 1402 - 12:30:4
ایران در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه همیشه متعلق به ایران بوده و خواهد بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «ناصر کنعانی» امروز در نشست خبری، ضمن تبریک سال نو میلادی،   درباره بیانیه اخیر پیرامون جزایر سه گانه متعلق به ایران تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران در این‌باره اعتراص خود را اعلام کرده و مفاد این بیانیه را مردود دانسته ؛ ایران در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی، مسامحه نخواهد کرد؛ اقدامات دیپلماتیک در این‌باره انجام شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه بااشاره به تحولات غزه اظهارداشت: در برخی مناطق به خصوص در فلسطین عزیز و حتی در زادگاه میلاد مسیح (ع) بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مسیحیان عزیز برای ابراز همدردی با مردم فلسطین، برگزاری جشن‌های عید کریسمس را تعطیل کرده‌اند.
وی افزود: جای تأسف است که رژیم اسراییل در این روزها، دست از جنایات خود برنمی‌دارد و به کشتار خود در غزه ادامه می‌دهد؛ در شب میلاد حضرت مسیح (ع) شاهد انتشار تصاویر دردناک از کشتار فلسطینیان بودیم. وی ادامه داد: گزارش‌های منتشره توسط منابع رسمی فلسطینی، حاکی از آن است که در بمباران اخیر، بیش از ۷۰ نفر از مردم فلسطین به طور یک‌جا به خاک و خون، کشیده شده‌اند.
کنعانی ادامه داد: این جنایت، نشان داد که رژیم صهیونیستی به هیچیک از آموزه‌های دینی و قوانین بین‌المللی، پایبند نیست و ضرورت دارد جامعه بین‌الملل با عبور از مرحله صدور بیانیه، اقدام عملی در پیش بگیرد و مانع کشتار مردم بی‌دفاع فلسطینی‌ها شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد نتایج رایزنی‌ها درباره تحولات فلسطین، گفت: متأسفانه با وتوی قطعنامه‌ای که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید، یک‌بار دیگر نقش حمایتی تمام عیار آمریکا از رژیم اسرائیل، به منصه ظهور رسید؛ دولت آمریکا مانع درج چنین بندی در قطعنامه شد و برای تصویب قطعنامه هم رأی ممتنع داد.
کنعانی ادامه داد: دولت آمریکا نشان داد که برای ادامه جنگ در نوار غزه، در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه، دیدگاه خود را به طور روشن بیان کرده‌ایم‌؛ ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در سایه بمباران‌های مستمر در غزه، ممکن نیست.سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بی‌محتوا دانستن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه گفت: جامعه جهانی و ۱۵۳ کشور، اراده و خواست خود را تاکنون نشان داده‌اند و به قطعنامه‌ای که حاوی بند توقف جنایات است، رأی داده‌اند.
کنعانی درادامه در مورد پیام رژیم صهیونیستی به مقامات لبنانی درباره آتش‌بس نیز گفت: آنچه مربوط به لبنان بود، مقامات لبنان اعلام کردند؛ رژیم صهیونیستی یا شرایط خود را درک نمی‌کند، یا به دنبال اقدامات فرافکنانه است؛ هر روزی که رژیم به جنگ علیه غزه ادامه می‌دهد، علاوه بر تابوت سربازان خود، میخ‌هایی نیز بر تابوت رژیم صهیونیستی می‌کوبد؛ رژیم اسراییل باید درک کند آنچه در سال ۲۰۰۶ علیه لبنان انجام داد، نه تنها دستاوردی نداشت بلکه مقاومت را تقویت کرد.
کنعانی در مورد برگزاری انتخابات در عراق هم تاکید کرد: این موضوع، موضوع داخلی عراق است، لذا ما ورودی نداریم؛ ثبات و استقرار سیاسی در عراق برقرار است و مردم در چارچوب مکانیزم‌ها در عراق در روند مردم‌سالاری در انتخابات شرکت دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره روابط ایران و مصر، گفت: بر اساس توافقات وزیر امور خارجه کشورمان و مصر در نیویورک و گفت‌وگوهای خوبی که بین دو رییس‌جمهور در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی اسلامی در ریاض مطرح شد، دو کشور در مسیر خوبی برای گفت‌گو و تبادل نظر و گشودن صفحه جدیدی از مناسبات سازنده، قرار دارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را
اینجا
دنبال کنید


دو شنبه 4 دی 1402 - 12:28:34