ویژه برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی اعلام شد

سه شنبه 28 آذر 1402 - 15:24:18
ویژه برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی اعلام شد

سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت 64 برنامه برای بزرگداشت شهید سلیمانی در کشور برگزار می‌شود که از این تعداد 14 عنوان آن از سوی دفتر مکتب حاج قاسم با همکاری نهادهای مختلف و 50 برنامه توسط گروه های مردم نهاد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجتبی ابطحی روز دوشنبه در نشست اعلام شعار سال و اهم برنامه های چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: رونمایی از کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی از تولد تا انقلاب اسلامی»، انتشار کتاب «مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله درباره شهید سلیمانی»، رونمایی از کتاب «مجموعه سخنرانی‌های شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و انتشار دست‌نوشته‌هایی از شهید سلیمانی خطاب به مجاهدان فلسطینی، از برنامه های در نظر گرفته شده برای سالگرد حاج قاسم است.

وی افزود: پخش مستند «دوئل بوکمال» و مستند «عیدوک بامری» که به روایت مبارزه سردار سلیمانی با اشرار جنوب شرق مربوط است و مستند«حبیب مقاومت» که درباره شکل‌گیری حزب‌الله لبنان است، برنامه اسطوره های تاریخ ایران، برنامه 10 قسمتی «جوانمرد» و برنامه «میهمان» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود و نمایش «شهید القدس» درباره زندگی شهید سلیمانی در بوستان ولایت تهران به اجرا در می آید.

ابطحی برگزاری مراسم گرامیداشت در بهشت زهرا، اعزام کاروان‌های مختلف برای زیارت مزار سردار سلیمانی، اجرای پویش‌های مختلف برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه ‌و پویش اهدای خون، اجلاسیه مادران قهرمان پرور، اجتماع دختران حاج قاسم، اجتماع زنان و دختران ستاره ساز و اجتماع ورزشکاران در سطح استان تهران، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای سرود، برگزاری محافل شعر و مقاله نویسی را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برشمرد.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تجلیل از ورزشکارانی که با حریفان اسرائیلی مبارزه نکردند، اجلاسیه بین‌المللی شهدای زن جبهه مقاومت و همایش پژوهشی بررسی حقوقی ترور شهید سلیمانی نیز در ایام شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود.

ابطحی با بیان این که مراسم اصلی سالگرد سردار سلیمانی 13 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا از ساعت 18 تا 21 در مصلای تهران برگزار می‌شود، توضیح داد: از 10 تا 17 دی به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده و 13 دی روز جهانی مقاومت است.

ابطحی همچنین در مورد پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی نیز توضیح داد: پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی از سوی قوه قضائیه و وزارت خارجه پیگیری می‌شود. امروز شاهد هستیم کسانی‌ که که در آن جنایت نقش داشتند ترسیده‌اند، مخفی شده‌اند و پیغام می‌دهند و می‌دانند اقدام آن‌ها به لحاظ حقوقی امکان پیگیری دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 28 آذر 1402 - 15:24:10