تشدید اختلاف میان نتانیاهو و بایدن بر سر غزه

پنج شنبه 23 آذر 1402 - 16:0:0
تشدید اختلاف میان نتانیاهو و بایدن بر سر غزه

دکتر سهام محمد عزوز، کارشناس لبنانی و پژوهشگر امور بین‌الملل، با شرکت در برنامه «فلسطین الصمود»، درباره انتقاد بایدن از نتانیاهو و علنی شدن اختلافمیان آن دو و حقیقت اختلافات واشنگتن و تل‌آویو صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر سهام محمد عزوز در برنامه «فلسطین الصمود» اظهار داشت: فشارهای خارجی و اعتراضات نسبت به عملکرد بایدن وجود دارد اما آنچه برای ایالات متحده آمریکا اهمیت دارد، منافغش در منطقه است ونه چیز دیگر؛ اگر جنگ ادامه یابد، فشار بسیار زیادی بر اقتصاد جهانی وارد خواهد شد.

وی افزود: فراموش نکنیم که عملیات نیروی دریایی ارتش یمن واقدام انصارالله در دریای سرخ، عاملی برای بی‌ثباتی اقتصاد جهانی است و این بدان معناست که چنین عملیاتی در باب المندب رخ می دهد اما اثر آن ضربه ای به قیمت نفت و قیمت مواد غذایی در جهان است.

دکتر سهام محمد عزوز درباره ائتلاف های دریایی به رهبری آمریکا علیه یمن خاطرنشان کرد: همه اینها تلاشی است برای بازدارندگی محور مقاومت و ارتش یمن. امریکا در تلاش است با هدف تأمین منافع وامتین خود در منظقه، محور مقاومت در منطقه مورد هدف قرار دهد.

اما من معتقدم که یک تغییر اساسی در جهان وجود دارد. عواقب جنگ روز به روز ظاهر می شود، و حتی پیشنهاد بایدن برای ایجاد دو دولت در فلسطین اشغالی، خود بحران سیاسی و مشکل بزرگی برای نتانیاهو است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 24 آذر 1402 - 8:24:58

دسته بندی :