ناکام ماندن تحرکات علیه مسجدالاقصی با فشار بر اردن

شنبه 18 آذر 1402 - 11:16:31
 ناکام ماندن تحرکات علیه مسجدالاقصی با فشار بر اردن

یک رسانه عرب زبان به روابط تیره میان اردن و رژیم صهیونیستی پرداخت و از ناکام ماندن تحرک تحت سرکردگی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم علیه مسجدالاقصی خبر داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه رای الیوم،  طی روزهای گذشته جنگ دیپلماتیک شدیدی میان بن گویر و دولت اردن به دنبال مجوز تجمع عده ای از صهیونیست‌های موسوم به «نگهبانان معبد یهودی» با هدف حمله به افراد وابسته به اوقاف مسجدالاقصی در قدس اشغالی جریان داشته است.
اردن به دنبال تحرکات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی و محافظان آن، به طور مستقیم به تل آویو و آمریکا هشدار داد.
هدف تحرکات بن گویر، بیرون راندن اردنی های وابسته به اوقاف از مسجدالاقصی و گشودن درب‌های این مسجد به روی یهودیان با هدف هتاکی به این مکان مقدس بود؛ اما اردن به زبان تهدید آنگونه که برخی منابع اعلام کردند، روی آورد و یهودیانی که در محل حاضر شدند، با ممانعت پلیس رژیم صهیونیستی روبرو شدند.
رای الیوم نوشته است : اردن این اقدام را عامل تشدید بحران دانسته و پیش از آن هم به کادر اردنی اوقاف از امان دستور داده شده بود که با هر تحرکی برای گشودن درهای مسجدالاقصی مقابله کنند؛ اما فشارهای امان در لحظات آخر، پلیس رژیم صهیونیستی را مجبور به ممانعت از حرکت صهیونیست‌ها و ناکام گذاشتن تحرکات بن گویر کرد.
«عبدالله دوم» پادشاه اردن در تماس با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا این موضوع را بررسی کرد و هرگونه اقدام علیه مسجدالاقصی و کادر اردنی اوقاف را به مثابه مخالفت با پیمان وادی عربه و ملحقات آن قلمداد کرد.
این رسانه نوشت: تحرکات تحت سرکردگی بن گویر به دنبال فشارهای اردن ناکام مانده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 18 آذر 1402 - 11:16:21

دسته بندی :