لحظه به لحظه با شصت و سومین روز عملیات طوفان الاقصی

جمعه 17 آذر 1402 - 11:30:0
لحظه به لحظه با شصت و سومین روز عملیات طوفان الاقصی

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای شصت و سومین روز به حملات وحشیانه خود علیه باریکه غزه ادامه می دهد، ارتش اشغالگر به بمباران بسیاری از مناطق در باریکه غزه، از جمله پناهگاه‌های آوارگان، خانه‌های مسکونی و مساجد ادامه می‌دهد و مقاومت نیز با حمله به یگان‌های زمینی ارتش اشغالگر در غزه آنها را غافلگیر می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز جمعه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در خصوص غزه نشست برقرار کند.

این نشست در شرایطی برگزار خواهد شد که امارات متحده عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه است را میان اعضا توزیع کرده است.

اقدام امارات در توزیع این قطعنامه بعد از آن انجام می‌شود که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در اقدامی بی‌سابقه از اختیارات ویژه خود برای هشدار دادن به اعضا جهت بررسی اوضاع غزه استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 17 آذر 1402 - 9:43:16

دسته بندی :