رسانه عبری: تنش نتانیاهو و گالانت فقط نوک کوه یخ اختلافات است

چهار شنبه 15 آذر 1402 - 21:0:0
رسانه عبری: تنش نتانیاهو و گالانت فقط نوک کوه یخ اختلافات است

رسانه عبری زبان « یسرائیل هیوم» نوشت : آنچه که از اختلاف بین نخست وزیر و وزیر جنگ در رسانه‌ها منتشر شده، صرفا قله یک کوه عظیم یخی از اختلافات است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یسرائیل هیوم در گزارشی  افزود: نبود هماهنگی و حتی وقوع تنش بین دفتر نتانیاهو گالانت، فقط بیانگر بخشی از اختلافات دایر بین این دو است و اکنون تنش بر روابط بین این دو نفر حکمفرماست.
یسرائیل هیوم نوشت: اختلاف بین نتانیاهو و گالانت از زمانی که در مارس گذشته نتانیاهو تصمیم به برکناری گالانت گرفت آغاز شده بود، اما هر دوی آنها تلاش کردند تا از هفت اکتبر به بعد خود را در یک جبهه واحد قرار بدهند، اما دست آخر نتانیاهو در مقابل خبرنگاران اعلام کرد که از گالانت برای حضور در نشست مطبوعاتی مشترک دعوت کرده  ولی او چیز دیگری را برگزیده است.
در ادامه این نوشتار آمده است: از نشانه‌های این اختلافات تاخیر در انجام مشاوره بین دو طرف در جریان جنگ است، همچنین برخی از اتاق‌ها در مقر وزارت جنگ به طور کامل در اختیار نتانیاهو قرار گرفته و به رغم ابراز ناراحتی گالانت آن را به دفتر خود تبدیل کرد.
این روزنامه افزود: گالانت به عنوان وزیر جنگ حاضر نشد در بازدید نتانیاهو از نوار غزه در جریان آتش بس موقت او را همراهی کند.
به نوشته یسرائیل هیوم، گالانت حتی حاضر نشد به درخواست دفتر نتانیاهو برای هماهنگی جهت دیدار نتانیاهو با نظامیان در نوار غزه هم پاسخ دهد و هر بار پاسخ می‌داد که به دلیل انجام عملیات نظامی امکان انجام چنین کاری وجود ندرد، اما بعد از آن که گالانت خود به نوار غزه رفت و دفترش آن را به شکل گسترده‌ای رسانه‌ای کرد، نتانیاهو هم تصمیم به انجام این کار گرفت.
یسرائیل هیوم علاوه بر آن به بی تفاوتی گالانت نسبت به جلسات اتاق جنگ نتانیاهو اشاره کرده و افزود، گالانت متعمدانه به جلساتی که نتانیاهو ریاست آن را به عهده دارد، دیر می‌رساند این در حالی است که نتانیاهو از زمان آغاز جنگ اکثر جلسات خود را در مقر وزارت جنگ برگزار می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 آذر 1402 - 9:17:12