کاخ سفید: تشکیلات خودگردان نمی تواند غزه را مدیریت کند

دو شنبه 13 آذر 1402 - 10:54:20
کاخ سفید:  تشکیلات خودگردان نمی تواند غزه را مدیریت کند

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایط فعلی نمی‌تواند مدیریت نوار غزه را بر عهده بگیرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «ABC» اظهار کرد: ما باور نداریم تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر در شرایطی باشد که بتواند مدیریت نوار غزه را با اطمینان بر عهده بگیرد.
کربی تاکید کرد: آمریکا راه‌حل دو دولتی را رها نکرده، اما می‌خواهد تشکیلات خودگردان بتواند اصلاحات موردنظر را انجام داده و خواسته‌های مردم فلسطین را محقق کند.
پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تشکیلات خودگردان فلسطین تا الان هرگز وارد نوار غزه نشده، اما ایجاد یک منطقه امنیتی کامل برای چندین سال جهت «جلوگیری از تروریسم بیشتر» ضروری است.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز یکشنبه گفت که آمریکا کمک‌های امنیتی به اسرائیل را در جریان حمله شدید این رژیم به نوار غزه متوقف نخواهد کرد.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که واشنگتن معتقد است هنوز هشت گروگان آمریکایی توسط حماس در غزه بازداشت هستند.
کربی در مصاحبه با این شبکه توضیح داد: ایالات متحده در طول عملیات نظامی خود خطوط قرمز تعیین نمی‌کند، بلکه تجربیات خود را در جنگ شهری به اشتراک می‌گذارد. وی افزود: «آمریکا باید به اسرائیل کمک کند تا خطر حماس را از بین ببرد.
کربی تاکید کرد که واشنگتن نمی‌خواهد اسرائیل بار دیگر نوار غزه را اشغال کند، زیرا این یک هدف استراتژیک و حتی انتخاب عاقلانه برای اسرائیلی‌ها نیست.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا  در ادامه در پاسخ به این سوال شبکه «NBC» که آمریکا در صورت افزایش مستمر کشتار غیرنظامیان در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، چه اقدامی در پیش خواهد گرفت، سکوت کرد.
وی همچنین تاکید کرد: ما به حمایت از «اسرائیل» تا زمانی که حماس را تحت تعقیب قرار می‌دهد، ادامه خواهیم داد و این مساله هرگز تغییر نخواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 13 آذر 1402 - 10:53:51