شکست رژیم صهیونیستی در از بین بردن حماس

یک شنبه 12 آذر 1402 - 13:0:0
شکست رژیم صهیونیستی در از بین بردن حماس

تحلیلگران سیاسی هدف رژیم صهیونیستی برای از بین بردن جنبش حماس در نوار غزه را غیرقابل تحقق می دانند و تاکید می کنند که این جنبش بخشی از بافت جامعه نوار غزه است و جنگ در جنوب این منطقه به مراتب دشوار، پیچیده و پر ریسک خواهد بود و این رژیم نخواهد توانست علیه اهداف نظامی نامرئی در پرتراکم ترین منطقه جمعیتی جهان عمل کند و به پیروزی برسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «رنده حیدر» از جمله این تحلیلگران است که در گزارشی تحلیلی امروز خود آورده است: پس از گذشت بیش از ۵۶ روز از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه و بیش از یک هفته آتش بس و سپس با از سرگیری جنگ به نظر می رسد که معضل پیش روی ارتش اسرائیل و چند وجهی بودن آن، نمایان شده است. معضلی که در دو چیز خلاصه می شود: عدم امکان تحقق اهداف رژیم اسرائیل برای جنگ خود یعنی «خلاص شدن از جنبش حماس در زمینه نظامی و حکمرانی آن» و «نبود چشم انداز روشن اسرائیل برای روز بعد از جنگ و سخت بودن پایان دادن پیروزمندانه آن».

در طول روزهای آتش بس در طی فرآیند تبادل اسرا، دستاوردهای نظامی که ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می کرد آنها را به دست آورده، از بین رفت و یک واقعیت غیر قابل ابهام آشکار شد و آن اینکه ارتش رژیم اسرائیل به رغم قتل عام و کوچاندن مردم غزه در تحقق اهداف اساسی خود یعنی از بین بردن کامل حماس موفق نشد. نبردهای کنونی در منطقه جبالیا، منطقه زیتون و الشجاعیه در شرق شهر غزه و خود شهر غزه جایی که دو اسیر صهیونیست اخیرا به صلیب سرخ تحویل داده شدند، ناکامی ارتش رژیم اسرائیل در تحقق اهداف خود را نشان می دهد.

در این گزارش تحلیلی که در پایگاه العربی الجدید منتشر شده، آمده است: رزمندگان حماس در هفتم اکتبر نه تنها موفق شدند به بزرگترین پیشرفت نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در سیستم نظامی رژیم صهیونیستی دست پیدا کنند بلکه اعتماد به نفس صهیونیستها را از بین برد. صهیونیست ها در سال‌های گذشته در باد غرور برتری نسبت به ساکنان غزه، زورگویی و اعتقاد به اینکه نسبت به آنها اختلاف طبقاتی دارند و می توانند در کمال رفاه و پیشرفت به زندگی عادی خود ادامه دهند؛ در حالی که چند کیلومتر آن طرف تر از آنها، بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار میلیون فلسطینی در زندان بزرگی به نام نوار غزه در محاصره باشند، زندگی می کردند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «بله» کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «روبینو» کلیک کنید.


شنبه 11 آذر 1402 - 18:2:52