موفقیت حماس در رمزگشایی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل

یک شنبه 12 آذر 1402 - 6:0:0
موفقیت حماس در رمزگشایی سرویس‌های  اطلاعاتی اسرائیل

یک رسانه صهیونیسیتی فاش کرد که حماس موفق شده است با رمزگشایی رمزهای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل این رژیم را فریب دهد و شکست راهبردی بر آن وارد کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه جروزالم پست به نقل از یک منبع امنیتی و اطلاعاتی که نامش را فاش نکرد، گزارش داد که حماس دستگاه‌های شنود را که اسرائیل در سال 2018 در پایگاه‌های حماس کار گذاشته بود، کشف کرد و موفق شد بدون اینکه سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل متوجه این موضوع شوند، آنها را رمزگشایی کند.

بنابر این گزارش،‌ این منبع امنیتی رژیم اسرائیل فاش کرد که جنبش حماس قبل از عملیات 7 اکتبر گذشته ( ۱۵ مهرماه، آغاز عملیات طوفان الاقصی)‌ یک فریب کامل علیه اسرائیل انجام داده است.

این گزارش می افزاید که «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه و «محمد الضیف» فرمانده گردان های عزالدین القسام از روش های مخفیانه برای رساندن پیام استفاده می کردند، زیرا می دانستند که از سوی سرویس های اطلاعاتی اسرائیل از نزدیک تحت نظر هستند.
بنابر گزارش جروزالم پست،‌ سازمان جاسوسی«موساد»، سرویس امنیت داخلی «شاباک»، سازمان اطلاعات نظامی «امان» و هیچ کدام از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی از این موضوع اطلاع نداشتند وگرنه مرزها را از زمین و هوا بدون دفاع رها نمی کردند.

براساس ارزیابی های منابع امنیتی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای عملیات طوفان الاقصی به خوبی آماده شده بود و تمرین فریب بی نظیری را اجرا کرده بود.

روزنامه جروزالم پست به نقل از منبع امنیتی و اطلاعاتی صهیونیستی در باره نحوه انتقال پیام نیروهای حماس گمانه زنی کرده که احتمالا جزئیات و دستورالعمل های محرمانه از طریق حضوری و چهره به چهره یا دیگر شیوه ها منتقل می شده است. دستگاه های اطلاعاتی، چنین چیزی را پیش بینی نمی کردند زیرا در غیر این صورت، برنامه های جایگزین برای مقابله با افزایش تنش با نوار غزه طراحی می کردند.

یک مسئول امنیتی صهیونیستی به روزنامه جروزالم پست گفته که شکست عملیات شنود از داخل مراکز و پایگاه های حماس، ارتش اسرائیل را در بسیاری از زمنیه ها کور کرد و این یک شکست راهبردی بود. درحالی که ارتش فکر می کرد اطلاعات کاملی از اوضاع در اختیار دارد، مشخص شد که تقریبا هیچ چیزی غیر از برخی پیام های ضعیف آن هم با دشواری، دریافت نمی کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «بله» کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «روبینو» کلیک کنید.


شنبه 11 آذر 1402 - 17:57:0