شهادت دو روحانی شیعه دیگر در هرات

شنبه 11 آذر 1402 - 10:19:38
شهادت دو روحانی شیعه دیگر  در هرات

در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس دستکم ۶ نفر از جمله دو روحانی شیعه در استان هرات افغانستان به شهادت رسیدند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع محلی در ولایت هرات اعلام کردند افراد مسلح ناشناس عصر روز جمعه  در شهرک «جبرئیل» ولایت  هرات دستکم 6 نفر از جمله دو روحانی شیعه را هدف قراردادند.
دراین حمله تروریستی که در منطقه «کوره ملی» شهرک جبرئیل در ناحیه 13 هرات به وقوع پیوست، شش تن از جمله حجت‌الاسلام محمد محسن حامدی، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و حجت‌الاسلام محمد تقی صادقی، امام جماعت مسجد رسول اعظم (ص) به شهادت رسیدند.
بر‌اساس گفته‌های منابع محلی، افراد مسلح ناشناس سوار بر یک خودرو به سوی یک سه چرخه حامل غیرنظامیان تیراندازی کردند. برخی منابع نیز می‌گویند که این غیرنظامیان هنگامی هدف قرار گرفتند که از مراسم ترحیم باز می‌گشتند.
شمار زخمیان این حادثه تروریستی 3 نفر گزارش شده  که حال دو تن از آنها وخیم است.
به دنبال این حمله مردم این منطقه، ضمن تشییع پیکر شهدا به افزایش ناامنی‌ها اعتراض کردند.
این درحالی است که شیخ رجب اخلاقی و خادم حسین هدایتی دو تن دیگر از عالمان دینی و اعضای شورای علمای شیعه ولایت هرات نیز روز پنجشنبه ۲ آذر در شهرک المهدی جبرئیل توسط افراد مسلح ناشناس ترور شدند و به شهادت رسیدند.

حیات‌الله مهاجر، معاون استاندار هرات در مراسم ترحیم این دو عالم دینی، ضمن وعده دستگیری عاملان این حمله تروریستی گفته بود که دشمنان که دست به چنین اقداماتی می‌زنند، مخالف دین، فرهنگ و وحدت مردم افغانستان هستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 11 آذر 1402 - 10:19:32

دسته بندی :