تقدیر حماس از موضع شجاعانه بلژیک و اسپانیا

شنبه 4 آذر 1402 - 16:0:0
تقدیر حماس از موضع شجاعانه بلژیک و اسپانیا

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موضع شجاعانه بلژیک و اسپانیا در قبال جنگ علیه غزه و مسئله فلسطین تمجید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از فلسطین الیوم، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: حماس مواضع روشن و شجاعانه «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک که بر رد تخریب غزه و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد و «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا که کشتار بی رویه انجام شده توسط رژیم اشغالگر را محکوم کرد، قدردانی می‌کنیم.

حماس در ادامه آورده است: ما از همه کشورهای جهان می‌خواهیم که از عادلانه بودن مسئله فلسطین و حق ملت ما در تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل خود با پایتختی قدس حمایت کنند و از این مواضع شجاعانه حمایت کرده و آن را در برابر رژیم صهیونیستی تشدید کنند.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: از همه می خواهیم که این مواضع را برای متوقف کردن تجاوزات و جنگ نسل کشی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ما به راه انداخته است، تشدید کنند و سران این رژیم را به خاطر جنایاتشان علیه کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع بازخواست کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز جمعه گفت که مادرید آماده به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین است، حتی اگر این اقدام مخالف نظر اتحادیه اروپا باشد.

سانچز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در گذرگاه مرزی رفح در مصر, به رسانه‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی بویژه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن, کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 4 آذر 1402 - 17:15:53