ناقضان حقوق بشر در جایگاهی نیستند برای حامی حقوق بشر تعیین تکلیف کنند

پنج شنبه 25 آبان 1402 - 18:0:0
ناقضان حقوق بشر در جایگاهی نیستند برای حامی حقوق بشر تعیین تکلیف کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه ضدایرانی حقوق بشری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل را فاقد مشروعیت و مردود خواند و گفت: این کشورها با سابقه طولانی در نقض سازمان یافته حقوق بشر در جایگاهی نیستند که به دولت و مردم ایران توصیه‌های حقوق بشری داشته باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اقدام سیاسی برخی کشورهای غربی در ارائه و تصویب قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

قطعنامه پیشنهادی کانادا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران با ۸۰ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۶۵ رای ممتنع در سازمان ملل متحد در نیویورک تصویب شد.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (پنجشنبه) 25 آبان ماه اقدام سیاسی برخی از کشورهای غربی در ارائه و تصویب قطعنامه ضدایرانی حقوق بشری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل و بی توجهی آنان به جنایات رژیم صهیونستی در غزه را یک بی‌آبرویی برای آنان و نشان‌ دهنده نفاق آشکار و کذب فاحش آنان در دفاع از حقوق بشر خواند و این قطعنامه را بی ارزش و مردود برشمرد.

وی افزود: چگونه آمریکا و برخی کشورهای غربی قتل عام کودکان و زنان توسط رژیم غاصب اسرائیل در غزه را نمی‌بینند و در مقابل با تکرار ادعاهای بی‌اساس و مبتنی بر اطلاعات نادرست و تعمیم های غیرصادقانه، علیه ایران قطعنامه صادر می کنند!


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 25 آبان 1402 - 19:54:54

دسته بندی :