هشدار زیاد النخاله به صهیونیست‌ها درباره کارشکنی در پرونده تبادل اسرا

چهار شنبه 24 آبان 1402 - 11:20:6
هشدار زیاد النخاله به صهیونیست‌ها درباره کارشکنی در پرونده تبادل اسرا

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در روند تبادل اسرا اعلام کرد که این رفتار صهیونیست‌ها شاید باعث شود از تبادل اسرا منصرف شویم.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در شرایطی که رژیم اشغالگر همچنان در تلاش برای کارشکنی در روند معامله تبادل اسرا بوده و به گفته بسیاری از منابع، قصد کشتن همه اسرای خود در غزه را دارد تا از شر آنها راحت شود، «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که روش مذاکرات درباره پرونده اسرا و رفتارهای صهیونیست‌ها شاید موجب شود تا از تبادل اسرا منصرف شویم.
النخاله با تاکید براینکه  اسرا را تا شرایط مناسب نزد خود نگه می‌داریم، گفت: اسرائیل نگران جان اسرای خود نیست.
از سوی دیگر «محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته توسط قطر، رژیم صهیونیستی در روند تبادل اسرای غیرنظامی مانع‌تراشی می‌کند. میانجیگری قطر در پرونده اسرا اخیرا منجر به یک توافق کتبی برای تبادل اسرای غیرنظامی شده بود و مقاومت نیز با آن موافقت کرد اما صهیونیست‌ها توافق را برهم زدند و شروط جدیدی تحمیل کردند.
الهندی گفت، رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نگران جان اسرای خود نیست و به هر طریق سعی در کشتن آنها دارد. این درحالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین نگران جان همه این اسرا هستند؛ زیرا می‌خواهند از آنها برای آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر استفاده کنند.

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه پرونده اسرای فلسطینی محدود به یک گروه خاص نیست و شامل همه گروه‌های فلسطینی می‌شود اظهار داشت، ما به دنبال آزاد کردن همه اسرای فلسطینی بدون استثناء هستیم؛ حتی اسرایی که متعلق به گروه‌هایی هستند که در عملیات طوفان الاقصی شرکت نکردند.
وی تاکید کرد که معامله تبادل اسرا تنها در صورتی محقق می‌شود که به یک توافق روشن برای آزادی همه اسرای فلسطینی برسیم از جمله 3000 نفری که بعد از عملیات طوفان الاقصی توسط اشغالگران بازداشت شدند. همچنین در مسیر مذاکرات مربوط به تبادل اسرا، حماس و جهاد اسلامی کاملا هماهنگ هستند و یک موضع واحد دارند؛ زیرا هردو معتقدند بحث تبادل اسرا یک مسئله کاملا فلسطینی است و مربوط به گروه خاصی نمی‌شود. همچنین اسرایی که اکنون در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند رهبران مردم فلسطین هستند.
محمد الهندی تصریح کرد، رژیم صهیونیستی 2 گزینه بیشتر ندارد: یا آزادی غیرنظامیان در برابر غیرنظامیان یا آزادی همه اسرای اسرائیلی در ازای آزادی همه اسرای فلسطینی. مقاومت در این پرونده همچنان دست بالا را دارد، درحالی که همه گزینه‌ها برای رژیم صهیونیستی دشوار هستند؛ زیرا تبادل اسرا به معنای یک پیروزی برای فلسطینی‌هاست و به همین علت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر می‌خواهد از هرگونه توافق برای تبادل اسرا فرار کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 آبان 1402 - 11:20:1