چهلمین روز «طوفان الأقصی» ؛ محاصره ۸۵۰۰ نفر در بیمارستان الشفاء

چهار شنبه 24 آبان 1402 - 10:42:10
چهلمین روز «طوفان الأقصی» ؛  محاصره ۸۵۰۰ نفر در بیمارستان الشفاء

تداوم حملات ویرانگر صهیونیست‌ها به غزه، ادعای منابع آمریکایی و اسرائیلی در مورد توافق آتش بس و ورود سوخت به غزه، تجمع تانک‌های صهیونیستی در ورودی بیمارستان الشفاء با بیش از ۸ هزار انسان در محاصره، از مهمترین تحولات فلسطین اشغالی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه در چهلمین روز تجاوز نظامی به نوار غزه، مناطقی در شهرهای غزه، خان‌یونس و دیرالبلح را واقع در نوار غزه بمباران کردند که در اثر آن گفته می‌شود شماری شهید و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند.
در این حال، رسانه های فلسطینی گزارش دادند  ، نظامیان اشغالگر صهیونیست صبح امروز (چهارشنبه) پس از چند روز بمباران و محاصره مجتمع بیمارستان های الشفا غزه به آن یورش برده و وارد آن شدند.
دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به وزارت بهداشت اطلاع دادند که قصد یورش به مجتمع بهداشتی درمانی الشفا را دارند. این دفتر اعلام کرد که مسئولیت جان هزاران نفر از کادر پزشکی، مجروحان و آوارگان مستقر در در این مجتمع بیمارستانی برعهده اشغالگران، آمریکا و جامعه جهانی است.
دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در این حال نسبت به وقوع قتل عام در این مجتمع از سوی نظامیان اشغالگر صهیونیست هشدار داد.
اسماعیل ثوابته مدیرکل دفتر دولت فلسطین در غزه نیز یورش به بیمارستان الشفاء را "جنایت جنگی" دانست.
رسانه های فلسطینی همچنین اعلام کردند که نظامیان صهیونیست پس از ورود به حیاط و بخش هایی از مجتمع درمانی الشفا در تماس با مدیر کل بهداشت غزه خواستند که به نزد آن ها برود.
دکتر «منیر البرش» که هم اکنون در بیمارستان و در میان زخمی ها حضور دارد، این خواسته صهیونیست ها را نپذیرفت و اعلام کرد که من یک پزشک و درحال انجام وظیفه در مجتمع درمانی شفا هستم و با اشغالگران همکاری نمی کنم.
همزمان با محاصره بیمارستان و مجتمع الشفاء در غرب شهر غزه (شمال نوار غزة)، رژیم اسرائیل اطراف این بیمارستان را هدف حملات خود قرار داد. رسانه های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز مدعی حصول توافق بر سر آتش بس انسانی همزمان با تبادل اسرا بین این رژیم و جنبش حماس شدند.

مهمترین تحولات بامدادی در چهلمین روز از طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

 دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل هیچ مدرکی درباره استفاده حماس از بیمارستان‌‌ها ندارد

در پی تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی و به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و بهداشتی نوار غزه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که ناامن کردن بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست.
این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد، اسرائیل هیچ مدرکی دال بر استفاده حماس از مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها در نوار غزه ارائه نداده و ما خواستار تحقیق درباره حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های پزشکی غزه هستیم و این حملات را جنایات جنگی می‌دانیم.

واکنش حماس و جهاد اسلامی به تجاوز نیروهای صهیونیست به بیمارستان الشفاء

جنبش حماس فلسطین بامداد امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت جدید اشغالگران در بیمارستان الشفاء اعلام کرد که ما رژیم اشغالگر و رهبران نئونازی آن و «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده را مسئول کامل عواقب حمله ارتش صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء می‌دانیم.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود در واکنش به حمله وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیستی به بیمارستان الشفاء اعلام کرد که آمریکا در جنایت اشغالگران در حمله به بیمارستان پزشکی الشفاء شریک است. رژیم اشغالگر که هیچ دستاورد نظامی در غزه نداشت می‌خواهد از غیرنظامیان و بیماران انتقام بگیرد.

تجمع در برابر کنسولگری مصر در ترکیه

تجمع کنندگان مقابل کنسولگری مصر در ترکیه خواستار بازگشایی فوری گذرگاه‌ رفح برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شدند.

پنتاگون: 55 حمله به نیروهای ما صورت گرفته است

وزارت دفاع آمریکا گفت که از 25 مهر تا به امروز 55 حمله به نیروهای نظامی این کشور در سوریه و عراق صورت گرفته است.

موافقت با توافق آتش بس 5 روزه در غزه

رسانه‌های آمریکا و رژیم اسرائیل از دست یابی به توافق آتش بس و تبادل اسرا بین حماس و این رژیم خبر دادند. روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که قرار است آتش بس انسانی به مدت 5 روز در غزه بر قرار شود و طی آن طرفین یعنی حماس و رژیم اسرائیل تبادل اسرا کنند.
رژیم تل‌آویو نزدیک به 100 زن و کودک فلسطینی را آزاد خواهد کرد و احتمالا عدد اسرای فلسطینی کمتر از این باشد.
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نیز مدعی شد که این توافق با وساطت قطر و آمریکا حاصل شده و طی آن حماس نیز شماری کودک اسیر آزاد خواهد کرد.

 شلیک موشک از سوریه به سمت جولان اشغالی

شبکه الجزیره قطر مدعی شد که 2 موشک از سوریه به سمت جولان اشغالی شد که تحت اشغال رژیم اسرائیل است.

فشارها علیه تل‌آویو جواب داد

رژیم اسرائیل با افزایش روز افزون اعتراضات ضد صهیونیستی و ضد جنگ مجبور شد با ورود سوخت ولو اندک به نوار غزه موافقت کند. بنا به گزارش رویترز به نقل از منبعی در آژانس امدادرسانی و اشتغال‌یابی سازمان ملل برای فلسطینیان (آنروا)، رژیم تل‌آویو تحت فشار افکار عمومی جهان با ورود 24 هزار لیتر سوخت دیزل به غزه موافقت کرده است.
باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه، قرار است فردا اجازه دهد کامیون‌های آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل سوخت وارد غزه کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 آبان 1402 - 10:40:15