سی‌وهشتمین روز «طوفان الاقصی» ؛ اوضاع بسیار خطرناک بیمارستان‌های غزه

دو شنبه 22 آبان 1402 - 9:9:0
سی‌وهشتمین روز «طوفان الاقصی» ؛ اوضاع بسیار خطرناک بیمارستان‌های غزه

تداوم حملات هوایی به بخش‌های مختلف نوار غزه، یورش گسترده به کرانه باختری و اظهارت نگران‌کننده مقامات فلسطینی و خارجی درباره وضعیت بیمارستان‌های غزه از جمله مهم‌ترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سی‌وهشتین روز از عملیات طوفان الاقصی با حملات مداوم جنگنده‌‌های رژیم اسرائیل به مناطق مختلف در نوار غزه و گزارشی از وضعیت بحرانی بیمارستان‌های این منطقه بر اثر قطع برق و سوخت آغاز شد و سخنگوی یکی از این بیمارستان‌ها گفت که بیمارستان‌های نوار غزه روزانه شمار زیادی زخمی دارد که فراتر از ظرفیت این بیمارستان‌ها است.
سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه به رسانه‌ها درباره آخرین وضعیت این بیمارستان گفت و آن را بحرانی توصیف کرد. او گفت که این بیمارستان روزانه شمار زیادی زخمی پذیرش می‌کند که فراتر از ظرفیت آن بوده و قادر به رسیدگی به همه آن‌ها نیست.
به‌گفته این مسئول فلسطینی،  هزاران فلسطینی در میدان بیمارستان با وجود کمبود آب و غذا تجمع می‌کنند و سوختی که تنها ژنراتور بیمارستان استفاده می‌کند، نزدیک است تمام شود.
سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی همچنین گفت که روزانه اطراف بیمارستان از سوی صهیونیست‌ها هدف قرار می‌گیرد.
در این حال، مدیر سازمان بهداشت جهانی از تماس با کارکنان بیمارستان الشفاء در شمال غزه خبر داد و گفت که اوضاع در آنجا بد و خطرناک است و این بیمارستان از این به بعد دیگر همانند یک بیمارستان کار نمی‌کند.
وی گفت : شمار فوتی‌ها و شهدا در بیمارستان الشفاء به‌شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر شده است و دنیا نمی‌تواند ساکت بایستد و نظاره‌گر این باشد که بیمارستان‌های غزه به صحنه‌های مرگ و ویرانی و ناامیدی تبدیل شود.

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است :

شهادت چند نفر در بمباران خانه‌ای در شهر غزه

در حملات هوایی جنگنده‌‌های رژیم اسرائیل به خانه‌ای در محله «الدرج» واقع در مرکز شهر غزه (شمال نوار غزه) تعدادی به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها در بیت‌لاهیا نیز یک خانه را بمباران کردند.

ابراز نگرانی از وضعیت نوزاد نارس

معاون وزیر بهداشت در غزه گفت که این نگرانی است که نوزاد نارس همه به‌دلیل کمبود سوخت طی 48 ساعت آینده به لیست فوتی‌ها و شهدا ملحق شود. همزمان برخی از رسانه‌های فلسطینی تصاویری از جان باختن شماری از نوزاد نارس منتشر کردند که بر اثر قطع برق به‌دلیل اتمام سوخت ژنراتورها به شهادت رسیده‌اند.

یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

نظامیان ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه یورش گسترده‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله الخلیل، نابلس، جنین، قلقیلیه و رام‌الله داشتند و در برخی مناطق این یورش منجر به ربودن فلسطینیان و در برخی مناطق نیز منجر به درگیری شدید شد که قلقیلیه و رام‌الله از جمله این مناطق بود.
همچنین در بمباران خانه‌ای در محله بنی‌سهیلا  شهر خان‌یونس ،  پنج تن از اعضای یک خانواده‌ فلسطینی به شهادت رسیدند.

خروج اولین گروه اتباع روسیه  ازغزه 

خبرنگار شبکه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که اولین گروه‌ از اتباع روس در نوار غزه از طریق گذرگاه رفح این منطقه را ترک کرده و وارد پایتخت مصر شده‌اند.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 22 آبان 1402 - 9:8:55