سازمان ملل : کشتار در غزه انسانیت را به چالش می‌کشاند

چهار شنبه 17 آبان 1402 - 19:0:0
 سازمان ملل : کشتار در غزه انسانیت را به چالش می‌کشاند

معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه آمار کشته‌شدگان در نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده است، گفت: کشتار در غزه انسانیت را به چالش می‌کشاند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مارتین گریفیث در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس گزارش‌ها از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۱۰ هزار نفر در غزه بر اثر حملات (رژیم) اسرائیل کشته شده‌اند؛ این موضوع انسانیت را به چالش می‌کشاند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای گفته بود که غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است، زیرا هر روز صدها کودک دختر و پسر در این منطقه کشته یا زخمی می‌شوند.
وی خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه، کمک بیشتر به غزه، آزادی بی قید و شرط گروگان‌های حماس و حفاظت از غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، تأسیسات سازمان ملل، پناهگاه‌ها و مدارس شده بود.
 در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
در این ارتباط نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 17 آبان 1402 - 10:9:43