سی‌وسومین روز «طوفان الأقصی»‌ ؛ جنایت جدید اشغالگران در نوار غزه

چهار شنبه 17 آبان 1402 - 8:48:35

 حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در سی و سومین روز جنگ همچنان ادامه دارد و بمباران مناطق مسکونی از جمله بیمارستان‌ها،  مدارس و منازل مسکونی از اهداف اصلی صهیونیست‌ها در این حملات است. 

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اشغالگران صهیونیست نه تنها منازل مردم، بلکه بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و دیگر زیرساختهای نوار غزه را بر خلاف قوانین بین المللی و قوانین مربوط به جنگها بمباران می کنند. در اولین دقایق بامداد چهارشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به پرتاب گلوله منور بر فراز مناطق مختلف نوار غزه کرده است.
گزارش ها حاکیست، دستکم 10 شهید و دهها زخمی نتیجه اولین جنایت رژیم صهیونیستی در اولین دقایق روز چهارشنبه در بمباران محله الشجاعیه در شرق غزه است.
جنگنده های رژیم صهیونیستی ساعتی پیش اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از ساکنان منازلی که بمباران شد، شهید و زخمی شدند.
همچنین  در حمله نظامیان صهیونیست به شهرک تقوع در جنوب شرقی بیت لحم در کرانه باختری، جوانان مبارز بسته انفجاری به سمت خودرو آنها پرتاب کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر الخلیل و طولکرم در کرانه باختری نیز  یورش بردند.
منابع فلسطینی همچنین از درگیری سنگین جوانان مبارز با نظامیان متجاوز صهیونیست در شهر قلقیلیه در کرانه باختری خبر دادند.
مناطق مختلف قدس اشغالی هم شاهد حملات بامدادی نظامیان رژیم صهیونیستی بود.منابع خبیر از درگیری مسلحانه میان جوانان مبارز و نظامیان متجاوز اسرائیلی در اردوگاه بلاطه در شهر نابلس خبر دادند.
خبرگزاری فلسطین هم از زخمی شدن یک جوانان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش آنها به محله های مختلف شهر الخلیل خبر داد، شماری از فلسطینیان هم در این یورش بازداشت شدند.
منابع خبری اعلام کردند قایقهای توپدار ارتش رژیم صهیونیستی امروز مناطق غربی شهر غزه را به شدت گلوله باران کردند. محله النصر در شمال شرقی رفح و اردوگاه الشاطی هم هدف حملات سنگین جنگنده های اسرائیلی قرار گرفته است. جنگنده های اسرائیلی همچنین یک برج مسکونی را در نزدیکی بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه بمباران کردند.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

تظاهرات در آمستردام هلند در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

صدها نفر در آمستردام هلند با برگزاری تظاهرات علیه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار توقف آن شدند.آنها بر حمایت از مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

 گریه یک نماینده در مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر کودکان فلسطینی

«رشیده طلیب» نماینده فلسطینی تبار مجلس نمایندگان آمریکا هنگام سخنرانی درباره کودکان فلسطینی از این همه قساوت و بی رحمی صهیونیستها علیه آنها به گریه افتاد و با در دست داشتن عکس یک فلسطینی، خطاب به نمایندگان مجلس آمریکا گفت چرا ضجه زدن های کودکان فلسطینی برای شما فرق دارد؟(به آن بی  اعتنا هستید)
«ایهان عمر» دیگر زن عرب تبار مجلس نمایندگان آمریکا هم با انتقاد از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی گفت هیچ کس نمی پذیرد که دهها هزار فلسطینی بمیرند.

 حمایت معاون بایدن از جنایات صهیونیستها و ادعای احترام به قوانین بین المللی

کاملا هریس معاون بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس با رئیس رژیم موقت صهیونیستی با تاکید مجدد بر حمایت آمریکا از  این رژیم اشغالگر و جنایات مستمر آن علیه ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه مدعی شده است که باید از غیرنظامیان حمایت و قوانین بین  المللی انسانی  احترام گذاشته شود. هریس همچنین ادعا کرده باید در زمینه رساندن کمکها به غزه تسریع شود و اینکه شهرک نشینان مسئول اقدامات خشونت آمیز در کرانه باختری معرفی شوند.

نشست‌ ائتلاف اداره حکومت عراق و تاکید بر ادامه حمایت از ملت فلسطین

ائتلاف اداره حکومت در عراق در نشستی با حضور نخست وزیر و دیگر سران آن بر اهمیت تداوم و حفظ حمایت عراق از ملت فلسطین به خصوص در زمینه دارو، غذا، سوخت در بالاترین سطوح تاکید کرده است.   حاضران در این نشست، چالش های گسترده منطقه از جمله کشتار ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی که بیش از 30 روز ادامه دارد و بازتاب آن بر سیاست، جامعه، اقتصاد و امنیت عراق را بررسی کردند.
سران ائتلاف اداره حکومت در عراق، مواضع شجاعانه و صریح عراق از مرجعیت عالی و همه قشرهای مردم، نیروهای سیاسی و فعالیت های مختلف به ویژه تلاش های متمایز دولت عراق را تحسین کردند.

ادعای بایدن: در تماس با نتانیاهو خواستار توقف موقت جنگ در غزه شدم

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا» در تماس تلفنی روز دوشنبه با نتانیاهو خواستار توقف موقت جنگ در غزه شدم.

ادامه همبستگی وجدان‌های بیدار در اروپا با مردم غزه؛ شیوه حمایتی متفاوت نروژی‌ها

بر خلاف حکومت‌های غربی که اکثرا با جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی همراهی کرده و در راس آنها آمریکا به انواع حمایتهای مالی و  تسلیحاتی سنگین از جنایات علیه مردم بی دفاع غزه ادامه می دهند، مردم این کشورها در محکومیت اشغالگران و حمایت از مردم  غزه تجمع و تظاهرات برگزار کرده و مانند مردم نروژ آن را به شیوه های مختلف نشان می دهد.

بیمارستانهای نوار غزه با نبود دارو و مواد غذایی روبرو است

مدیر بیمارستانهای نوار غزه گفت: اوضاع بیمارستانهای نوار غزه به ویژه در شمال آن فاجعه بار و تاکنون 18 بیمارستان از جمله هشت بیمارستان دولتی از مدار خدمت خارج شده است.وی گفت:  بر ضرورت ورود سوخت به بیمارستانها تاکید می کنیم، زیرا وضعیت فاجعه باری حاکم شده است.

واکنش حماس به ادعاهای واهی اشغالگران و آمریکا

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس خطاب به اشغالگران و  آمریکا: سخنان درباره وضعیت حماس در مرحله پس از جنگ، خیالات و اوهام است و هیچ قدرتی نمی تواند سرنوشت ما را مشخص کند.اشغالگران پیروز نشده اند و تا کنون به  هیچ هدف سیاسی یا نظامی دست نیافته اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 17 آبان 1402 - 8:48:19