نخست وزیر عراق با چه هدفی به تهران سفر کرد؟

سه شنبه 16 آبان 1402 - 11:46:52

نخست وزیر عراق در چارچوب تلاش های عراق و ایران برای متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه پیش از آن که اوضاع در منطقه از کنترل خارج شود، به تهران سفر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در دیداری رسمی و فوری که نقطه آغاز سفر او به چند کشور اسلامی و عربی محسوب می شود، راهی تهران شد که هدف اصلی آن یافتن راهی برای توقف تجاوز صهیونیستی- آمریکایی به غزه است.

رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی در دیدار با نخست وزیر عراق از تلاش هایی که به منظور متوقف کردن تجاوز به غزه صورت می گیرد ستایش و به روشنی اعلام کرد آمریکا و همه حامیان رژیم صهیونیستی، قاتل کودکان و شریک جرم جنایاتی هستند که این رژیم در شرایط کنونی علیه مردم غزه مرتکب می شود.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار، ناتوانی جامعه بین المللی در عمل کردن به وظایف و تعهداتش در خصوص ساکنان غزه را که کودکانش در مقابل چشم و گوش جهانیان کشته می شوند، محکوم کرد و هشدار داد سوق دادن منطقه به سوی جنگ فراگیر توسط متجاوزان به غزه، صلح و امنیت و جهان منطقه را تهدید می کند.

سفر نخست وزیر عراق به تهران همچنین در میان افزایش تهدیدات ایران به هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در منطقه در صورتی که تجاوز به غزه ممتوقف نشود، صورت گرفت به خصوص که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش تهدید کرده بود آمریکا به حملات به منافعش در منطقه پاسخ خواهد داد.

ایران و عراق تلاشی جدی برای متوقف کردن تجاوز به غزه پیش از انفجار اوضاع و خارج شدن آن از کنترل انجام می دهند ولی آیا گوش شنوایی هست؟ 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 آبان 1402 - 11:39:54