آماده باش ارتش عراق همزمان با تشدید تنش های صهیونیستی - آمریکایی درمنطقه

دو شنبه 15 آبان 1402 - 14:0:0

نیروهای نظامی عراق به علت تشدید تنش های صهیونیستی - آمریکایی در منطقه ، در آماده باش نظامی کامل هستند.

ویژه ‌ -الکوثر:  گزارش برنامه «مع المراسلین » شبکه الکوثر حاکیست، از عراق تا فلسطین، فاصله زیاد است، اما بمباران وحشیانه و قتل عام صهیونیست ها در غزه،  خشم مردم عراق را برانگیخته است و در سطح دولتی نیز محمد شیاع  السودانی، نخست وزیر عراق از اتحادیه اروپا خواست در قبال جنایات رژیم اسرائیل در غزه موضع روشنی اتخاذ کند.
این موضع  رسمی دولت عراق از سوی ناظران به عنوان بازتابی از موضع چارچوب هماهنگی شیعیان  حامی مقاومت در حمایت از غزه  ارزیابی می‌شود.
دراین حال، بعد ازهدف قرار گرفتن پایگاه های آمریکایی از سوی مقاومت عراق،  ارتش عراق تدابیر امنیتی را افزایش داده است.  کارشناسان امنیتی بر این باورند که  ممکن است آمریکا و رژیم صهیونیستی نیروهای مردمی و مقاومت عراق را به بهانه حمایت از حماس و مردم غزه هدف قرار دهند.
حسین الکنانی، پژوهشگر امور امنیتی در رابطه با این موضوع گفت: همه نیروها اعم از بسیج مردمی و همچنین سایر نیروهای امنیتی به عنوان اقدامی پیشگیرانه  در آماده باش کامل هستند چون این امکان وجود دارد که رژیم صهیونیستی عملیاتی را برای هدف قرار دادن نیروهای حشد الشعبی ، جناح های مقاومت یا واحدهای ارتش عراق صورت دهد.
به گفته تحلیلگران، مواضع رسمی عراق و اقدامات نظامی میدانی نشان می دهد که عراق چه به عنوان جناح مقاومت و چه به عنوان احزاب رسمی، در قبال کشتارهای صهیونیست ها سکوت نخواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 15 آبان 1402 - 11:31:6