یست‌ونهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

شنبه 13 آبان 1402 - 7:49:47
 یست‌ونهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

در بیست‌ونهمین روز جنگ غزه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد و حتی بیمارستان ها و مدارس و دفاتر خبری و رسانه ای نیز از حملات در امان نیستند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در بیست و نهمین روز جنگ غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد و در جدیدترین گزارش  ارتش رژیم صهیونیستی محله شجاعیه در شرق غزه را هدف حمله توپخانه‌ای سنگین قرار داد.
با گذشت نزدیک به یک ماه بمباران غزه،  حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست قطع نشده و هر روز با شدت بیشتر این حملات ادامه دارد. در جدید ترین حملات، رزمندگان مقاومت در پاسخ به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، تل آویو و فرودگاه بن گوریون را هدف موشکهای خود قرار دادند.
از سوی دیگر مقاومت رزمندگان فلسطینی در محورهای مختلف جنگ متجاوزان را زمین‌گیر کرده و مانع از پیشروی آنها به غزه شده است. 
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که نیروهای کماندوی دریایی القسام از طریق دریا به ساحل «زیکیم» در جنوب عسقلان نفوذ کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

در این حال، رئیس دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مواضع ایران و حزب الله در هرگونه نبرد و رویارویی مقاومت با دشمن همواره مبتنی بر حمایت از  تصمیمات و گزینه‌ها و انتخاب‌های مقاومت فلسطین بوده است.
 «داود شهاب» با فرستادن درود بر دبیرکل حزب الله لبنان و صادقانه توصیف کردن  سخنان او  تاکید کرد: سخنرانی سیدحسن نصرالله  به منزله حمایت گسترده اخلاقی، سیاسی و میدانی از مردم فلسطین و مقاومت بود و  باب گزینه‌های گسترده ای را  پیش روی گروههای فلسطینی گشود.
وی تصریح کرد: سخنان  سید حسن نصرالله  بازتاب دیدگاه محور مقاومت در قبال تحولات نوار غزه بود و ایشان در سخنانش تاکید کردند مردم فلسطین تنها نیستند و «اسرائیل» اجازه نخواهد داشت آنها را تنها گیر بیاندازد. 
 داود شهاب در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین افزود: محور مقاومت برای پیروز شدن غزه حاضر است هر بها و هزینه‌ای بپردازد زیرا  سید حسن نصرالله به خوبی می‌داند که شکست  غزه به  چه معناست و از این رو هرگز شکست نخواهد خورد.

حمله پهپادی جدید مقاومت اسلامی عراق به پایگاه «حریر» آمریکا در شمال عراق 

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه مسئولیت حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق را بر عهده گرفت و اعلام کرد که با دو فروند پهپاد پایگاه حریر را هدف قرار داده که مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

 تعداد شهدای خبرنگار در عملیات طوفان الاقصی به 46 نفر رسید

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه با انتشار اسامی شهدای اصحاب رسانه اعلام کرد که 46  نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه اعم از  زن و مرد ، به طور مستقیم هنگام  پوشش خبری با حملات موشکی یا حمله هوایی به منازلشان به شهادت رسیده اند. 
آنروا هم اعلام کرد : 72 نفر از کارکنان این آژانس در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شده‌اند . مقامات آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، 72 نفر از کارکنان این آژانس در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده اند  که این میزان، بیشترین تعداد نیروهای امدادی سازمان ملل به شمار می آید که  طی یک درگیری در مدت کوتاهی کشته شده‌اند. آنروا اعلام کرد حدود 695 هزار نفر از آوارگان فلسطینی در  149 مرکز وابسته به این آژانس در سراسر نوار غزه ساکن هستند اما  فراهم کردن کمکها و نیازهای اولیه این آوارگان،به دلیل ادامه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل به یک چالش و مشکل بزرگ تبدیل شده است.

افزایش آمار شهدا در نوار غزه به ۹۲۲۷ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که شمار شهدا از 9 هزار نفر عبور کرد و هزاران کودک نیز همچنان در زیر آوار گرفتار هستند. ناصر قدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه  اعلام کرد که شمار شهدا در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ۹ هزار نفر عبور کرد.
وی دراین‌باره گفت: رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر ۱۶ کشتار دیگر را مرتکب شد که به شهادت ۱۹۸ فلسطینی دیگر منجر شد.
به گفته قدره، «تعداد شهدا به ۹۲۲۷ افزایش یافته است که ۳۸۲۶ نفر از آنها کودک و ۲۴۰۵ نفر نیز زن هستند. تعداد مجروحان نیز به ۲۳۵۱۶ نفر رسیده است.»
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین افزود: ۱۲۰۰ کودک هنوز در زیر آوار مدفون هستند. ۱۳۶ امدادگر کشته شدند ۲۵ خودروی آمبولانس به طور کامل منهدم شد .۱۲۶ بیمارستان و ۵۰ مرکز پزشکی دیگر هدف قرار گرفتند

 رزمندگان فلسطینی صهیونیست‌ها را در خان یونس زمین‌گیر کردند

خبر دیگر اینکه، منابع محلی فلسطینی از مقابله نیروهای مقاومت فلسطین با  تهاجم نظامیان رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس در جنوب نوار غزه  خبر دادند.
بر اساس این گزارش، مبارزان مقاومت فلسطین هم اکنون وارد درگیری شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق خان یونس شده و مانع از پیشروی آن‌ها شدند.

انصارالله یمن: به عملیات نظامی علیه صهیونیست‌ها ادامه می‌دهیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تمجید از سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد،  سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در حق ملت فلسطین و مقاومت فلسطین بسیار منصفانه سخن گفت. محمد البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: سخنرانی سید  حسن نصرالله متناسب با تحولات بود و بر  مشروعیت نبردی  که در حال انجام آن هستیم؛ صحه گذاشت.
 البخیتی افزود: ما در یمن تا زمانی که رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار ندادیم،  احساس آرامش نداشتیم و زمانیکه  شنیدیم که آمریکاییها  تصمیم دارند ناوگان خود را  نزدیک یمن مستقر کنند، احساس خوشحالی کردیم.
این مقام جنبش انصار الله تاکید کرد ما به عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و  تهدیدهای آمریکا هرگز  ما را نگران نخواهد کرد.
 البخیتی گفت: ما همزمان با نزدیک شدن ناو ناوگان آمریکا به سواحل  یمن،  خوشحال می شویم زیرا قادر  به هدف قرار دادن آنها خواهیم بود.

دیدار وزیران خارجه 5 کشور عربی با همتای آمریکایی در اردن

وزارت خارجه اردن اعلام کرد: وزیران خارجه اردن، عربستان، امارات، قطر، مصر و مقامات تشکیلات خودگردان با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در امان دیدار می‌کنند. این دیدار شنبه در امان پایتخت اردن برگزار می شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 13 آبان 1402 - 7:26:30