شهادت ۱۲ فلسطینی دیگر در خان‌یونس؛ آمار شهدا به 8485 نفر رسید

چهار شنبه 10 آبان 1402 - 10:19:33

تداوم حملات هوایی، توپخانه ای و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف غزه تعداد زیادی شهید و مجروح در میان غیرنظامیان برجای گذاشته است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المیادین، حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. تنها در یک مورد از این بمباران‌ها علیه ۲ خانه مسکونی در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه دست کم ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.
حملات توپخانه ای ارتش رژیم اشغالگر نیز علیه نوار غزه ادامه دارد به طوری که گزارش‌های رسانه‌ای از هدف قرار گرفتن شرق منطقه حجر الدیک واقع در مرکز نوار غزه توسط توپخانه دشمن حکایت دارد.
خبرگزاری فلسطینی معا نیز گزارش داد که حملات هوایی، توپخانه ای و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.
در جریان بمباران یک خانه مسکونی نزدیک مسجد الدعوه در اردوگاه النصیرات دست کم هفت فلسطینی به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت بی سابقه‌ای محله الزیتون در جنوب غزه را بمباران کردند.
روز گذشته رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود یک منطقه شلوغ در اردوگاه جبالیا را بمباران کرد. در نتیجه این جنایت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.
وزارت امور داخلی غزه نیز تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه در این جنایت بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شدند. در این جنایت وحشیانه ۶ بمب که وزن هر کدام به یک تن می‌رسید بر سر مردم در اردوگاه جبالیا ریخته شد.
بر اساس این گزارش، اشغالگران یک شهرک مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا را به طور کامل ویران کردند. بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
دراین حال، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 8485 نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از 21 هزار نفر رسیده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 3542 نفر از شهدا کودک و 2187 نفر هم زن هستند.
همچنین شمار شهدای کرانه باختری نیز تاکنون به 125 نفر و شمار مجروحان به 2050 نفر افزایش یافته است.
آژآنس کاریابی و کمک رسانی به آوارگان فلسطینی "آنروا" وابسته به سازمان ملل نیز اعلام کرد که در 72 ساعت گذشته 10 نفر دیگر از کارکنان این سازمان در نوار غزه بر اثر بمباران این منطقه به شهادت رسیده‌اند.
این آژآنس تاکید کرد که با شهادت این 10 نفر تعداد کارکنان کشته شده سازمان ملل در نوار غزه بر اثر حملات "اسرائیل" از زمان آغاز جنگ به 63 نفر افزایش یافت.
عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و ششمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می‌باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه‌های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 10 آبان 1402 - 10:19:27