نیروهای ویژه آمریکا راهی غزه شدند

چهار شنبه 10 آبان 1402 - 21:0:0
نیروهای ویژه آمریکا راهی غزه شدند

 روزنامه نیویورک تایمز فاش ساخت که ارتش آمریکا نیروهای ویژه به سرزمین هاش اشغالی اعزام کرده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه  نیویورک تایمز از تعداد دقیق این نیروها خبر نداد اما به نقل از دستیار وزارت دفاع آمریکا در امور عملیات ویژه، کریستوفر مایر نوشته است که ده ها کماندوی ویژه به اسرائیل اعزام شده اند.
این روزنامه افزود: هدف از اعزام این نیروهای ویژه ، گفت و گو و مشاوره به ارتش اسرائيل درباره عمیات پیچیده نظامی در غزه از جمله موقعیت یابی اسرای اسرائيلی و آمریکایی عنوان شده است.

نیویورک تایمز همچنین افزوده است که تعداد دیگری از کشورهای اروپایی نیز نیروهای ویژه خود را در نزدیک غزه مستقر کرده اند تا در فرآیند موقعیت یابی و تخلیه اسرایشان در شرایط مقتضی به اسرائیلی ها کمک کنند.
این درحالیست که  دوشنبه شب مک‌گرگور، مشاور سابق پنتاگون ارزیابی کرد که نیروهای ویژه امریکا و اسرائیل طی ۲۴ ساعت منتهی به روزدوشنبه، عملیاتی ویژه برای شناسایی مکان اسرای خود انجام داده‌اند که این عملیات ویژه شکست‌خورده و این نیروهای ویژه کشته شده‌اند.
در حالی که مقام‌های رژیم‌صهیونیستی هر روز درباره آماده‌شدن برای حمله زمینی به غزه صحبت می‌کنند، ظاهراً حضور بیش از ۲۰۰ اسیر اسرائیلی و امریکایی در غزه، مهم‌ترین دلیل تعویق عملیات زمینی است. یک حدس جدی ناظران نظامی و امنیتی این است که امریکا و اسرائیل پیش از عملیات زمینی در غزه، به دنبال انجام یک عملیات ویژه برای مطلع‌شدن از محل نگهداری اسیران خود هستند تا بر اساس آن عملیاتی برای آزادسازی آن‌ها طراحی کنند.
اینکه چند روز بعد از حملات تل‌آویو به غزه، گزارش‌هایی درباره اعزام گروه عملیاتی نیروهای ویژه شماره یک- دلتا (SFOD- D) معروف به دلتا فورس منتشر شد، ناظر بر همین مسئله است، البته جان فاینر، قائم‌مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که در حال حاضر امریکا هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به اسرائیل برای نجات جان افراد اسیرشده در نوار غزه ندارد، ولی تصویری که روز ۲۸ مهر ماه از حضور یک نیروی دلتا فورس در جریان سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی منتشر شد و بعد هم کاخ سفید این تصویر را حذف کرد، نشانه جدی‌بودن برنامه امریکا- اسرائیل برای انجام عملیات ویژه است.
دوشنبه شب نیز مک‌گرگور، مشاور سابق پنتاگون در گفت‌وگویی با مجری برنامه گفت‌وگوی تاکر کارلسون گفت که ارزیابی او این است طی ۲۴ ساعت گذشته یا چیزی حدود آن، نیروهای ویژه امریکایی و اسرائیلی عملیاتی ناموفق در داخل غزه برای شناسایی مکان اسیران خود انجام داده‌اند: «حدود ۲۴ ساعت گذشته، برخی از نیروهای عملیات ویژه ما، در کنار نیروهای عملیات ویژه اسرائیل، یک مأموریت شناسایی را در غزه آغاز کردند. هدف آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات و برنامه‌ریزی عملیات بالقوه برای آزادی گروگان‌ها و اعمال نفوذ بود.» او بدون اشاره به جزئیات بیشتر در توئیتر نوشته که «آن‌ها در این مأموریت، با مقاومت سنگین مواجه و تلفات قابل توجهی متحمل شده‌اند.»
مشاور سابق پنتاگون در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره تبعات احتمالی مداخله مستقیم امریکا در جنگ غزه هشدار داده است: «گروه نظامی امریکایی به ضعیف‌ترین نقطه خود در عصر نوین رسیده است و بر این اساس امریکا آمادگی حضور گسترده‌تر در یک درگیری بزرگ را ندارد، این درگیری به دلیل خطر جنگ با ایران، برای خود امریکا بسیار خطرناک است.»


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 10 آبان 1402 - 9:6:0