تشدید اختلاف داخلی صهیونیست‌ها و عذرخواهی اجباری نتانیاهو

سه شنبه 9 آبان 1402 - 12:3:35

اختلاف در داخل رژیم صهیونیستی بر سر این که چه کسی مقصر رویدادهای هفتم اکتبر است در حال افزایش است و همین اختلافات، نتانیاهو را مجبور کرد به علت انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: تشدید اختلافات در داخل رژیم صهیونیستی بر سر شکست امنیتی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» موجب شد بنیامین نتانیاهو مجبور شود پیامی را حذف کند که در آن رئیس دستگاه اطلاعات نظامی و رئیس شاباک را به شکست امنیتی در خصوص این عملیات متهم کرده بود.

انتشار این پیام نتانیاهو در پیام رسان «اکس» با انتقاد گسترده سیاستمداران و روسای احزاب و حتی اعضای شورای نظامی اسرائیل مواجه شد و نتانیاهو را مجبور به عذرخواهی کرد.

در پیام نتانیاهو آمده بود، او مسئولیت عملیات حماس را برعهده نمی گیرد و روسای دستگاه های امنیتی به او نگفته بودند که در عمل به وظایفشان ناکام مانده اند. نتانیاهو تاکید کرد همه مسئولان امنیتی از جمله رئیس شورای امنیت ملی و رئیس دستگاه امنیت عمومی «شاباک» به او گفته بودند که بازدارندگی در برابر حماس نتیجه داده است و این جنبش دیگر به دنبال جنگ نیست بلکه به دنبال سازش است.

یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان دولت با انتقاد شدید از این پیام نتانیاهو تاکید کرد نتانیاهو از خط قرمز عبور کرده است و به جای حمایت از دستگاه های امنیتی و نظامی در شرایط کنونی، تلاش می کند آنان را مقصر جلوه دهد.

در همین حال اعتراضات خانواده های اسرای اسرائیلی افزایش یافته است و آنان با برپایی تجمعات هر روزه، خواستار مشخص شدن سرنوشت خویشاوندان خود هستند و از دولت می خواهند برای آزاد کردن آنان کاری صورت دهد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 آبان 1402 - 11:56:36