تحولات بیست و دومین روز عملیات «طوفان الاقصی»

شنبه 6 آبان 1402 - 8:27:5
تحولات بیست و دومین روز عملیات «طوفان الاقصی»

در حالی وارد بیست و دومین روز عملیات «طوفان الاقصی» شدیم که حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد و از سوی دیگر تحرکات رژیم صهیونیستی برای نفوذ به غزه نیز با مقابله سرسخت مقاومت فلسطین به شکست انجامیده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نظامیان رژیم صهیونیستی جمعه شب  (5 آبان ماه)  از چندین محور تلاش کردند که تحت پوشش حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه وارد مرزهای شرقی نوار غزه شوند و به دنبال آن درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای مقاومت شروع شد. 
گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در حال مقابله با تهاجم زمینی اسرائیل به بیت حانون و شرق البریج هستیم و درگیری‌های شدیدی  در عرصه میدانی در حال وقوع است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود به دنبال توسعه عملیات‌های زمینی در غزه است. 
«پیتر لینر»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با پایگاه ای‌بی‌سی اینکه «توسعه عملیات‌های زمینی» در غزه به معنی آغاز رسمی حمله زمینی است را رد کرد. 
دراین حال، «اسامه حمدان» از رهبران مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد آنچه را که اکنون  اشغالگران  در غزه انجام می‌دهند تلاشی برای ایجاد  ساختن تصویری از پیروزی است.

وی افزود: با طلوع سپیده دم، جهان آثار حماسه قهرمانانه ای را که رزمندگان مقاومت در نبرد غزه خلق خواهند کرد، مشاهده خواهد کرد.
اسامه حمدان افزود: اسرائیل ادعا می‌کند عملیات امشب، عملیات زمینی برنامه‌ریزی‌شده نیست تا در صورت شکست، خود را در تنگنا و  وضعیت شرم‌آوری قرار ندهد.
درحالیکه صهیونیست‌ها چند نوبت تلاش کرده‌اند به صورت زمینی وارد غزه شوند و امشب نیز یکی از وحشیانه‌ترین یورشهای خود را انجام دادند، اما از اعلام رسمی این موضوع خودداری می‌کنند.  
مقامات رژیم صهیونیستی هر بار علیرغم شروع حمله برای ورود زمینی به غزه اعلام می‌کنند که این عملیات اصلی نیست و صرفاً عملیات محدود و یا گسترش عملیات قبلی است!
این مساله از آن جهت در دستور تیم تبلیغاتی صهیونیستهاست که در مواجهه با شکست ورود زمینی، این هزیمت کمتر مایه تحقیر آنان شود. 
حمله دیشب نیز در واقع یک تلاش قطعی برای ورود زمینی صهیونیستها به غزه بود اما تا این لحظه با شکست بزرگی مواجه شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به غزه توافق تبادل اسرا را برهم زد 

دراین حال، شبکه المیادین به نقل از منابع خبری خود اعلام کرد تشدید تنش ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه  در حالی صورت گرفت که دستیابی به  توافق آتش بس شامل آزادی همه کودکان و زنان از  جانب گردانهای القسام و مقاومت،  بسیار نزدیک بود.
 این منابع تاکید کردند: قرار بود براساس توافقنامه آتش بس، مقاومت فلسطین، اتباع غیرنظامی خارجی را آزاد کند. این منابع افزودند  طبق این توافقنامه آتش بس، قرار بود رژیم اشغالگر نیز تمامی اسیران زن ، کودکان و جوانان زیر 18 سال را آزاد کند.
 این منابع خبری تصریح کردند شمار فلسطینیانی که قرار بود از جانب رژیم اشغالگر در برابر آزادی یکصد تن از غیر نظامیان به دست نیروهای مقاومت آزاد شوند شامل  چهل زن و یکصد جوان زیر 18 سال بود.
در بخشی از توافق آتش بس همچنین قرار بود رژیم اشغالگر آب را به سمت نوار غزه باز کند و همچنین گذرگاه رفح را  نیز به منظور ورود  سوخت و ماشین آلات سنگین برای برداشتن آوارها بازگشایی کند.

جان کربی منکر مشارکت مستقیم واشنگتن در حمله به غزه شد

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید بار دیگر تلاش کرد منکر مشارکت مستقیم در حملات به غزه شود. جان کربی به  شبکه سی ان ان گفت : ما تماس نظامی مستمری با اسرائیل داریم، اما این عملیات نظامی، مختص ارتش اسرائیل است و  این آنها هستند که تصمیم می گیرند (در غزه ) به دنبال چه هستند و چه می‌خواهند. 
جان کربی در توجیه لشکر کشی به منطقه افزود: ما عمیقاً نگران گسترش درگیری هستیم و به همین دلیل کشتی‌های نیروی دریایی  خود را در شرق مدیترانه مستقر و دفاع هوایی خود را تقویت کرده‌ایم.

 تحرکات صهیونیست‌ها برای تشدید فشار بر مقاومت فلسطین 

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد  ما در حال حاضر در حال گسترش عملیات زمینی خود هستیم  اما در خصوص اینکه آیا این تهاجم زمینی(گسترده) است؛ اظهار نظر نمی کنم.
این سخنگو در راستای جنگ روانی علیه مقاومت فلسطین مدعی شد: روزهای آینده طولانی و سخت و دشوار خواهد بود.
شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع در مقاومت فلسطین  اعلام کرد  دشمن در حال تعقیب و گریز در غزه است و نتوانسته  هیچ یک از نیروهای خود را در مناطق اصلی عملیات در شمال شرق، شمال غرب غزه و  و مرکز البریج تثبیت کند و به همین خاطر است که  در حال تشدید بمبارانها  در محورهای پیشروی و درگیری است.

 تجمع همبستگی با فلسطینیان در الاعظمیه بغداد

صدها نفر از ساکنان شهر بغداد از ساعتی پیش در حمایت از فلسطین و مردم غزه در اطراف مسجد جامع امام ابوحنیفه واقع در الاعظمیه بغداد تجمع کرده و علیه رژیم اسرائیل و حامیان آن شعار سر دادند.

استفاده از بمب‌های فسفری و ممنوعه در یورش به غزه

خبرنگار المیادین در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی مناطقی از شهر غزه را با بمب های  ممنوعه فسفری بمباران کردند.
دراین حال، جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد: قطع ارتباطات و اینترنت در نوار غزه،  تلاشی از سوی دشمن صهیونیستی برای خاموش کردن صدای غزه و مخفی ساختن تصاویر جنایاتهای این رژیم  و در عین حال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های آن است.
همچنین منابع خبری گزارش دادند که صدای آژیر در شهرهای صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به صدا در آمده است. 

 بیش از 100 شهید در حملات بامدادی امروز به نوار غزه

در بمباران شدید رژیم صهیونیستی  به یک برج مسکونی در محله الشاطی واقع در غرب شهر غزه بیش از 100 نفر شهید  شدند.
جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد همزمان با آغاز تجاوز زمینی به نوار غزه، دشمن صهیونیست (ارتش سایبری خود) را  در استفاده از سایت‌ها و حساب‌های کاربری جعلی و ساختگی فعال کرده است که هدف از این اقدام،  فتنه انگیزی داخلی ، شایعه پراکنی و تلاش برای  تحت الشعاع قرار دادن خاستگاه مردمی مقاومت  و سرپوش گذاشتن بر   تشدید جنایات خطرناک نسل کشی بویژه بعد از تهدید به حمله به بیمارستانها است. جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد ما بار دیگر بر اعتماد به ملت خود و توانایی آنها برای خنثی کردن این تلاش‌ها که با هدف فریب آنها صورت می گیرد؛ تاکید می کنیم و از رسانه‌ها و فعالان می‌خواهیم در دام این حساب‌های کاربی جعلی و اخبار ساختگی این رسانه  ها گرفتار نشوند و این تلاشهای مفتضحانه را افشا کنند و درباره آن هشدار دهند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 

 


شنبه 6 آبان 1402 - 8:24:17