ضرورت توافق جهانی بر انحلال رژیم صهیونیستی

پنج شنبه 4 آبان 1402 - 10:0:0
ضرورت توافق جهانی بر انحلال رژیم صهیونیستی

خاخام ضد صهیونیست، آهرون کوهن گفت: تنها راه برای پایان دادن به تنش‌ها در حال حاضر، توافق جهانی برای انحلال کامل دولت صهیونیستی اسرائیل است تا با یک کشور دموکراتیک برای همه ساکنان فلسطین، اعم از یهودی، عرب یا هرکس دیگری جایگزین شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خاخام آهرون کوهن ( Ahron Cohen) یکی از فعالان ضد صهیونیست ناتوری کارتا (Naturi Carta) در بریتانیا است. او در سال‌های اخیر بیشتر به انجام وظایف دینی در جامعه یهودیان بریتانیا پرداخته و به ویژه در امر آموزش جوانان مشارکت دارد. او اکنون بیشتر وقت خود را صرف انتشار پیام مهم اما کمتر شناخته شده مخالفت با صهیونیسم می‌کند که یهودیت و صهیونیسم مفاهیمی کاملاً متفاوت و در واقع متضاد با یکدیگر هستند.

خاخام آهرون کوهن در گفت‌وگویی که با ایکنا داشت، در مورد عدم واکنش جهانی به موقع و لازم به جنایات صهیونیست‌ها در بمباران غزه با اشاره به تبلیغات گسترده صهیونیسم در موجه جلوه دادن خشونت‌های خود گفت: از حدود ۱۲۰ سال گذشته، صهیونیست‌ها با تبلیغات خود در متقاعد کردن جهانیان (چه یهودی و چه غیریهودی) در مورد اینکه نماینده مردم یهود هستند، بسیار موفق بوده‌اند. در نتیجه، هر اقدامی که در کل جهان انجام شود و به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیاید، یهودی‌ستیزی محسوب می‌شود.

کوهن ادامه داد: از زمان جنگ جهانی دوم، جهان غرب از اینکه برچسب ضد یهود بودن به خود داشته باشد در هراس بوده و صهیونیست‌ها از این ترس نهایت استفاده را به نفع خود می‌کنند.

این فعال ناتوری‌کارتا تصریح کرد: اما واقعیت این است که صهیونیست‌ها نماینده قوم یهود نیستند، صهیونیسم و یهودیت دو مفهوم متفاوت و متضاد هستند و نباید آنها را با هم خلط کرد. متأسفانه، ما از جهانیان از درک و پذیرش این موضوع عاجزند و این می‌تواند توضیحی باشد که چرا جامعه جهانی واکنش کافی به جنایات صهیونیست‌ها نداشته است.

وی ادامه داد: هرکس متعلق به اردوگاه صهیونیستی باشد، اعمال صهیونیست‌ها را تأیید یا به هر ترتیب برای آن عذری خواهد تراشید. هرکسی که عضو اردوگاه صهیونیستی نباشد، به شدت از آن اعمال انتقاد خواهد کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 3 آبان 1402 - 17:55:41

دسته بندی :