شخصیت‌های بی نشان حماس، کابوس‌ اسرائیل

چهار شنبه 3 آبان 1402 - 10:0:0
شخصیت‌های بی نشان حماس، کابوس‌ اسرائیل

این شخصیت‌های بی‌نشان امروز یکی از کابوس‌ رژیم اسرائیل هستند. از بسیاری از این فرماندهان ما حتی نامی هم نمی‌دانیم؛ اما از برخی از آنان نام و رسمی هست که کمابیش به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تحقیری که رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) شد، از این شخصیت ها برخاست.

محمد ضیف

او شبحی بی‌نشان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است که هیچ‌کس او را به چهره نمی‌شناسد و حتی نشانی از او نیست، فقط می‌دانند فرشته مرگ اسرائیلی‌هاست! او «محمد دیاب ابراهیم المصری» نام دارد، اما مردم غزه و کرانه باختری به او لقب «محمد ضیف» داده‌اند.

مروان عیسی

در کنار نام ضیف معمولاً نام دیگر نیز شنیده می‌شود. مروان عیسی یکی دیگر از روح‌هایی است که دیده نمی‌شوند، اما اسرائیلی‌ها را زیر نظر دارند. او «مرد سایه‌ها» و دست راست محمد ضیف است.

 اسرائیلی‌ها او را «مردِ عمل، نه حرف» می‌دانند و می‌گویند او آن‌قدر باهوش است که «می‌تواند پلاستیک را به فلز تبدیل کند.»

یحیی سنوار

او در اردوگاه آوارگان خان‌یونس در سال ۱۹۶۲ متولد شد. این «مرد مرموز حماس» به طور شخصی بر پرونده مزدوران و نفوذی‌ها به حماس نظارت دارد.

سنوار پس از خروج از زندان در سال ۲۰۱۲ در انتخابات داخلی حماس مشارکت نموده و موفق شد به عضویت دفتر سیاسی این جنبش درآید همچنان‌که مسئولیت نظارت بر گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس نیز به وی محول گردید تا بار دیگر یکی از کابوس‌های اسرائیل باشد.

عبدالله برغوثی

این مرد گرچه در زندان است اما نامش رسم رمز وحشت اسرائیلی‌ها بود. برغوثی سال ۱۹۷۲ در کویت متولد شد و بعد از جنگ اول خلیج‌فارس در سال ۱۹۹۰ برای زندگی به اردن رفت. او شهروندی اردن را گرفت. برغوثی کارخانه‌ای ویژه برای تولیدات نظامی در سوله‌ای تأسیس کرد. وی طولانی‌ترین حکم حبس در تاریخ رژیم آپارتاید اسرائیل را گرفت و به ۶۷ بار حبس ابد به علاوه ۵۲۰۰ سال زندان محکوم شد. او در زندان اعتصاب غذا کرد که در نهایت باعث شد از انفرادی خارج شود،‌ اما همچنان در حال گذراندن حکم خود در زندان است.

اسماعیل هنیه

 اسماعیل عبدالسلام هنیه که با کنیه «ابو العبد» شناخته می‌شود، در یکی از اردوگاه‌های پناهجویان فلسطینی به دنیا آمد. او در حال حاضر رهبر شاخه سیاسی حماس است .

۱۴ عضو خانواده اسماعیل هنیه به شهادت رسیدند؛ اما او هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکرد. در سال ۲۰۱۷ شورای جنبش مقاومت اسلامی، هنیه را به عنوان رئیس ‌دفتر سیاسی حماس برگزید تا جانشین خالد مشعل شود و از آن زمان حماس عملیات‌های متعددی را علیه رژیم آپارتاید اسرائیل به انجام رسانیده است که شاید مهم‌ترین آنها «شمشیر قدس» و «طوفان الاقصی» باشد که این آخری چنان رژیم آپارتاید اسرائیل را گیج کرده است که هنوز از آن گیجی بیرون نیامده است. این رئیسِ تحت تعقیب نیز کابوس رژیم صهیونیستی است.

محمود زهار

او از بنیانگذاران سازمان حماس و از رهبران اصلی این سازمان است. محمود زهار از پدری فلسطینی و مادری مصری متولد شد. زهار را یکی از بنیان‌گذاران حماس می‌دانند که در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۳ میلادی (۱۹ شهریور ۱۳۸۲ خورشیدی)، جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم اسرائیل، خانه وی در منطقه ریمال در شهر غزه را مورد هدف قرار دادند، اما وی از حادثه بمباران جان سالم به در بُرد تا بلای جانِ اسرائیلی‌ها باشد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 3 آبان 1402 - 15:25:29