امیر قطر توقف جنگ در غزه را خواستار شد+ فیلم

سه شنبه 2 آبان 1402 - 18:0:52

امیر قطر با تاکید بر این که نباید در برابر بمباران وحشیانه غیرنظامیان در غزه سکوت کرد، خواستار توقف جنگ در غزه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الجزیره، «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی » افزود: ما خواهان توقف جنگ و خونریزی در غزه هستیم که همه حد و مرزها را زیر پا گذاشته است.

وی افزود: ما سیاست یک بام و دو هوا و گزینشی و بی اعتنایی به جان کودکان فلسطینی را نمی پذیریم. ما حامیان صلح و مخالف به خطر افتادن جان غیرنظامیان از هر طرفی هستیم، اما این رفتار را که گویی جان فلسطینی ها به حساب نمی آید، نمی پذیریم.

امیر قطر تاکید کرد: می گوییم بس است، نباید به اسرائیل چراغ سبز بی قید و شرط و اجازه بی حد برای کشتن داد. نباید در قبال بمباران وحشیانه غیرنظامیان در غزه سکوت کرد.

شیخ تمیم بن حمد خاطرنشان کرد: تداوم نادیده گرفتن واقعیت اشغالگری، محاصره و شهرک سازی مجاز نیست. در عصر کنونی نباید از قطع آب، دارو و غذا به عنوان اسلحه‌ علیه مردم استفاده کرد. ما خواهان موضع منطقه ای و بین‌المللی جدی در برابر این تنش خطرناک هستیم که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

امیر قطر همچنین تاکید کرد: ما خواهان توقف این جنگ هستیم؛ جنگی که از همه حد ‌و مرزها عبور کرد، ما خواهان پایان خونریزی ها و دور نگه داشتن غیرنظامیان از پیامدهای مقابله نظامی هستیم. جنگ هیچ راه‌ حلی را ایجاد نخواهد کرد و آنچه رخ خواهد داد، افزایش رنج‌ها و قربانیان است.

وی ادامه داد که تنها راه تضمین امنیت و ثبات برای مردم دو طرف، تحقق صلح عادلانه است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 2 آبان 1402 - 18:0:44