سردرگمی اسرائیل در خصوص حمله زمینی به غزه

سه شنبه 2 آبان 1402 - 15:56:49
سردرگمی اسرائیل در خصوص حمله زمینی به غزه

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد مقام‌های این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند که تل‌آویو طرح مشخصی برای اعزام نیروهای زمینی به غزه ندارد و تردید دارند بتواند هدف ادعایی خود در غزه را محقق کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد، مقام‌های آمریکایی در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند که تل‌آویو طرح کارآمدی برای اعزام نیروی زمینی به غزه ندارد و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا ارتش اسرائیل می‌تواند به هدف «نابودی حماس» دست یابد؟ 

«لوید آستین» وزیر فاع آمریکا در گفت‌وگوی اخیر با «یوآو گالانت» همتای اسرائیلی خود بر نیاز به بررسی و ملاحظات دقیق قبل از آغاز کارزار زمینی در منطقه به شدت پرجمعیت نوار غزه تاکید کرد. 

دولت آمریکا همچنین نگران است نیروهای اسرائیلی هنوز برنامه نظامی روشن برای دستیابی به اهداف نتانیاهو به منظور ریشه کردن حماس نداشته باشند. نیویورک تایمز افزود مقام‌های آمریکایی در گفتگوهای خود با مقام‌های اسرائیلی از زمان حمله حماس (عملیات طوفان الاقصی) در هفتم اکتبر گفته‌اند هنوز شاهد یک برنامه اقدام کارآمد نبوده‌اند. 

طبق این گزارش، گرچه کاخ سفید همواره ادعا کرده مقام‌های آمریکایی از طرف اسرائیل تصمیم‌گیری نمی‌کنند، ولی گفته می‌شود پنتاگون «جیمز گلین» افسر سه‌ستاره تفنگداران دریایی آمریکا که سابقه کمک به مقابله با داعش در عراق را دارد، برای دادن مشاوره به نیروهای اسرائیلی درباره عملیات‌های شهری اعزام کرده است. 

به ادعای «آسوشیتد پرس» به نقل از یک مقام آمریکایی ناشناس، گلین ظاهراً به نیروهای اسرائیلی  درباره چگونگی کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ شهری مشاوره خواهد داد. «جان کربی» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا دوشنبه به خبرنگاران گفت مستشاران آمریکایی نقش رزمی نخواهند داشت. در همین حال، یک مقام ناشناس در گفت‌وگو با نیویورک تایمز مدعی شد در صورت آغاز تهاجم زمینی، گلین در فلسطین اشغالی نخواهد ماند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 2 آبان 1402 - 15:56:40