الازهر : امت اسلامی تمام قد از فلسطین حمایت کند

چهار شنبه 26 مهر 1402 - 14:0:0
الازهر : امت اسلامی تمام قد از فلسطین حمایت کند

دانشگاه الازهر مصر خواهان مقابله مسلمان با تمام قدرت با جنایت رژیم صهیونیستی شد

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در بیانیه الازهر مصر در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید شده است : از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم به صورت ریشه‌ای در مساله وابستگی به کشورهای قلدر اروپایی و آمریکایی بازنگری کنند.
این نهاد دینی - دانشگاهی  خطاب به فلسطینی‌ها تاکید کرد: مطمئن باشید غرب با وجود برخورداری از امکانات نظامی و تجهیزات ویرانگر، زمانی که با شما برخورد می‌کند یا شما با آن برخورد می‌کنید ضعیف و ترسو است.
الازهر تصریح کرد: غرب در زمینی می‌جنگد که سرزمینش نیست و از عقاید و تفکرات پوسیده‌ای حمایت می‌کند که دوره‌اش گذشته و تبدیل به جوک های گریه آور شده است.
این نهاد دینی عربی از امت اسلامی خواست تمام قدرت، پول و تجهیزات خود را برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین به کار گیرد.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز در این باره گفت: قویا بمباران عامدانه بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم می‌کنیم که نقض صریح قوانین بین‌المللی و انسانی است.
وی تأکید کرد:بر موضع دولت و ملت مصر در محکومیت اینگونه جنایات علیه غیرنظامیان تاکید کرده و خواستار توقف فوری این حملات هستیم.
مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیشب و امروز در واکنش به جنایت رژیم اسراییل در بمباران یک بیمارستان در غزه که بیش از هزار شهید و زخمی برجای گذاشت، تظاهرات و راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار کردند و حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند.


 

 

­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 26 مهر 1402 - 10:3:24

دسته بندی :