رسانه آمریکایی: اسرائیل دروغگوست

چهار شنبه 26 مهر 1402 - 21:0:0
رسانه  آمریکایی: اسرائیل دروغگوست

شبکه خبری ان . بی . سی ( NBC) آمریکا، با پخش تصاویر بمباران غزه، رژیم صهیونیستی را دروغگو توصیف کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بعد از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرارندادن بیمارستان المعمدانی غزه و طرح این دروغ که موشک مقاومت باعث انفجار شده است ،  شبکه خبری NBC آمریکا اعلام کرد که فلسطینی‌ها سلاحی که بتواند چنین انفجار و تخریبی ایجاد کند در اختیار ندارند و به طور کلی اسرائیل سابقه دروغگویی و انداختن گناه بر گردن دیگران دارد.
پیش از این، ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه ابراز بی اطلاعی کرده بود و برخی منابع صهیونیست فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی را به انفجار موشک گروه‌های مقاومت نسبت داده بودند.

همزمان، گروه فلسطینی جهاد اسلامی ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرد. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با الجزیره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در نتیجه شلیک ناموفق موشک این جنبش بوده، را به شدت رد کرد و آن را ادعایی باطل خواند.
بر اثر فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی تا کنون بیش از ۵۰۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. برخی منابع آمار شهدای فلسطینی در بمباران این بیمارستان را تا ۸۰۰ نفر نیز اعلام کرده‌اند.
از سوی دیگر، خبرنگار بی بی سی می‌گوید که با توجه به حجم انفجار بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک اسرائیلی بدانیم.
همچنین روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد بمبی که با آن بیمارستان معمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-84 بوده است.

بمب مارک 84 (Mark 84)، یک بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکا است که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.
همزمان نیز «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا در اولین واکنش به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی مدعی شد که احساس خشم و ناراحتی عمیق دارم.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 26 مهر 1402 - 9:13:52