بیش از 1000 شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه + واکنش ها

چهار شنبه 26 مهر 1402 - 7:44:0

ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را به جنایات چند روز اخیر خود افزود و بیش از هزار فلسطینی را که به حریم یک بیمارستان پناه آورده بودند را به خاک و خون کشید.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه اقدام به هدف قراردادن بیمارستان خصوصی المعمدانی در مرکز غزه کرد، جایی که صدها خانواده کوچ کرده از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حیاط آن پناه آورده بودند.
در آخرین آمار اولیه از این جنایت، بیش از 500 فلسطینی بر اثر این تهاجم وحشیانه به شهادت رسیدند در حالیکه رقمی در همین حوالی نیز در زمره مجروحین و مفقودین جنایت قرار گرفتند.
 اخبار غیر رسمی از شهید و زخمی شدن 833 فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه حکایت دارد. برخی اخبار دیگر از نوار غزه حاکی از آن است که تعداد شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بیشتر از 500 نفر بوده و به حدود 1000 نفر می‌رسد.

جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این حمله ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیستهاست که به خوبی خود را نشان داده است.
جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.  صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی سنگین کرده و علیه غزه اعلام محاصره کامل کرده‌اند. عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از سه هزار نفر از جمله صدها زن و کودک منجر شده است.
حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است. روز دوشنبه یک رسانه گزارش داد ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند. 

آیت‌الله رئیسی: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید 

 رئیس جمهوراسلامی ایران  در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به یک بیمارستان در غزه تاکید کرد: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. 
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در صفحه اجتماعی خود نوشت: شعله‌ آتش بمب‌های آمریکایی -اسرائیلی که امشب در بیمارستان ‌ المعمدانی غزه بر سر مجروحان مظلوم فلسطینی ریخته شد، به‌زودی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید.
رئیس جمهور ادامه داد: سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست.
حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران هم  ساعتی پیش در فرودگاه جده عربستان گفت که جنایتی که در حمله رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه صورت گرفت ، برای مسلمانان و هر انسان دارای وجدان آگاه در جهان غیر قابل تحمل است

واکنش جهانیان به نسل کشی رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی در غزه

مردم جهان بویژه خاورمیانه از حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه خشمگین و دردمند هستند و بخشی از خشم خود را دیروز و دیشب با حضور درخیابان ها و تجمع در مقابل سفارت رژیم آپارتاید در کشورهای مختلف ؛اتش زدن پرچم و تصاویر مقامات رژیم بهنمایش گذاشتند و شماری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز با اطلاعیه های رسمی این اقدام را محکوک کردند و آن را خلاف اخلاق ، قوانین و معاهده‌های بین المللی دانستند.

حماس

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس سه‌شنبه شب گفت: کشتار و بمباران بیمارستان المعمدانی حاکی از شکست مفتضحانه‌ای است که دشمن در برابر مقاومت مبارک فلسطین و دلاورمردان مقاومت متحمل شد.

حزب الله لبنان

جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان در بیانیه‌ای به حمله تروریستی و وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه واکنش نشان داد و این حمله وحشیانه را شدیدا محکوم کرد.

 

پاکستان 

پاکستان اعلام کرد : حمله به بیمارستانی که غیرنظامی در آنجا پناه گرفته و تحت مداوای اضطراری بودند، یک اقدام غیرانسانی و غیرقابل دفاع است.

یمن 
شورای عالی سیاسی یمن سه‌شنبه شب و در واکنش به جنایت‌ رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه هشدار داد که دشمن غاصب صهیونیستی از همه خطوط قرمزها عبور کرده است و باید قوانین درگیری تغییر کند.

سوریه

دولت سوریه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه، اعلام کرد که انچه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در حمله به این بیمارستان مرتکب شدند، یکی از فجیع ترین و خونین ترین نسل کشی علیه بشریت در دوران مدرن است. 

ترکیه

رجب طیب اردوغان ، احمد داوود اوغلو رهبر حزب "آینده" و پارلمان ترکیه سه‌شنبه شب گفتند: بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور داشتند ، مصداق بارز جنایت غیر انسانی است.

تشکیلات خودگردان

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب گفت: حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی غیرقابل بخشش است.

کشورهای عربی در سازمان ملل

سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه از شورای امنیت سازمان ملل خواستند به مسئولیت خود برای توقف جنگ در این منطقه عمل کند.

 

دبیرکل سازمان‌ملل 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله عصر سه شنبه به بیمارستان الاهلی غزه را محکوم کرد گفت : بیمارستان ها، مراکز درمانی، کارکنان پزشکی و اماکن سازمان ملل متحد تحت قوانین بین المللی محافظت می شوند.

آلمان

وزارت خارجه آلمان در واکنش به حمله به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بدون محکوم کردن این جنایت رژیم صهیونیستی گفت که برلین «از گزارش‌ها درباره مرگ صدها نفر شوکه» شده است. وزارت خارجه آلمان بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اماکن غیرنظامی خصوصا بیمارستانی کاملا عملیاتی با بیماران و پرسنل پزشکی، نباید تحت هیچ شرایطی و توسط هیچ کسی مورد حمله قرار گیرد. شهروندان باید در درگیری‌ها حفاظت شوند..

اسپانیا 

وزارت خارجه اسپانیا کشتار غیرنظامیان فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را «کشتاری هولناک» خواند و آن را محکوم کرد.

روسیه

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت که حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه یک «جنایت جنگی» و «فجیع» است. مدودف بامداد چهارشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: مسئولیت نهایی این حمله با آمریکا و کسانی است که بی‌رحمانه از جنگ در کشورها و قاره‌های مختلف سود می‌برند.

 

رئیس کمیسیون اروپا

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا خواستار روشن شدن حقایق در مورد جنایت حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه شد. فون در لاین چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از حمله به بیمارستان الاهلی (المعمدانی) و تلفات بالای آن غمگین شدم. حمله به بیمارستان مملو از کارکنان پزشکی و غیرنظامیان هیچ توجیهی ندارد.

آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حالی که روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرده بمبی که با آن بیمارستان المعمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفته، آمریکایی بوده است، گفت به تیم امنیت ملی خود دستور جمع آوری اطلاعات داده است.

حقوق بشر

دیده بان حقوق بشر با کشتار بیش از ۵۰۰ فلسطینی در بیمارستان المعمدانی غزه، جنایتی غیرقابل توصیف است.

فرانسه

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه حمله به بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد و گفت که این حمله را نمی‌توان توجیه کرد. مکرون بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیچ چیزی نمی‌تواند حمله به یک بیمارستان را توجیه کند. هیچ چیزی نمی‌تواند هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کند.

یونیسف

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را «قویا محکوم» کرد و خواستار حفاظت از همه غیرنظامیان شد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله مرگبار رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان «المعمدانی» غزه که دستکم ۵۰۰ شهید برجای گذاشت تصریح کرد که عاملان این حادثه هولناک باید پاسخگو باشند


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 26 مهر 1402 - 7:42:41