دهمین روز «طوفان الأقصی» ؛ تعداد شهدا بیش از ۲۶۷۰ شهید

دو شنبه 24 مهر 1402 - 10:6:40
دهمین روز «طوفان الأقصی» ؛ تعداد شهدا بیش از  ۲۶۷۰ شهید

افزایش شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، وقوع انفجار در شمال فلسطین اشغالی، هشدار دبیرکل سازمان ملل و تداوم حملات هوایی به مناطق مختلف غزه از مهمترین تحولات دهمین روز طوفان الاقصی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دهمین روز حملات هوایی رژیم  صهیونیستی به غزه از اولین دقایق بامداد امروزدوشنبه با بمباران مناطقی در نوار غزه آغاز شد و وزارت بهداشت این منطقه اعلام کرد که تاکنون  2670 نفر در این حملات شهید و 9600 تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران محله‌های مسکونی و مناطق اطراف بیمارستان‌ها و مدارس هستند که خسارت زیادی به این مراکز غیرنظامی وارد می‌کند.
در این حال، «فرنچسکا آلبایز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل این تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر را کشتار جمعی و توطئه این رژیم برای تخلیه غزه از ساکنان آن را پاکسازی قومی خواند.
جنایت‌های اشغالگران در نوار غزه صرفا محدود به بمباران مراکز غیرنظامی نیست؛ بلکه حمله به خبرنگاران و اصحاب رسانه، نیروهای دفاع شهری، آمبولانس‌ها و تجهیزات بهداشتی و تیم‌های پزشکی و ... نیز همچنان در دستور کار صهیونیست‌ها بوده و درواقع این‌ها بانک اهداف اسرائیل در غزه به شمار می‌روند!
رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود متمرکز بر آسیب رساندن به مراکز حیاتی از جمله بیمارستان‌های غزه بوده و به بمباران مناطق اطراف بیمارستان الشفا و بیمارستان قدس ادامه می‌دهد.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که آمبولانس‌ها به دلیل شدت بمباران نمی‌توانند در مقابل ساختمان بیمارستان قدس حرکت و امدادرسانی کنند. تاکنون در بیمارستان قدس شهر غزه 114 فلسطینی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده‌اند که شامل 37 کودک و 44 زن است و 129 نفر نیز مجروح هستند که همه آنها زن و کودک می‌باشند. ده‌ها شهید نیز به این بیمارستان منتقل شده‌اند که اجساد آنها تکه تکه شده یا سوخته و قابل تشخیص نیست.
وزارت کشور فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که اشغالگران نیروهای دفاع شهری غزه را که در تلاش برای نجات شهروندان فلسطینی از زیر آوار بودند مورد حمله عامدانه قرار داده و آنها را قتل عام کردند.
در این حال،  دفتر اطلاع رسانی فلسطین در نوار غزه امروز دوشنبه اعلام کرد که درباره باز شدن گذرگاه رفح هیچ تماس یا تاییدیه‌ای از مقامات مصری دریافت نکرده‌ایم. 
خبر دیگر اینکه ، خبرگزاری رویترز از توافق مشترک مصر، رژیم اسرائیل و آمریکا برای برقراری آتش موقت در جنوب غزه  خبر داد که این آتش بس از ساعت 9 به وقت محلی باید اجرا می شد.
پیش از این رسانه‌های فلسطینی از بازگشایی گذرگاه رفح در روز دوشنبه از ساعت 9 صبح برای خروج اتباع خارجی و نیز ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه خبر داده بودند.
اما ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دو نظامی دیگر را که در نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند منتشر کرد. بر اساس این ادعا، شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه تا این لحظه به 291 نفر رسیده است.
دراین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از اوضاع غرب آسیا به ویژه در سرزمین های اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت که «ما هم اکنون در لبه پرتگاه قرار داریم.»
 دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دسترسی سریع و بدون مانع را به نیروهای امدادی برای کمک به غیرنظامیان در نوار غزه بدهد. او همچنین گفت: آزادی گروگان‌ها و ورود کمک‌های انسانی به غزه نباید به ابزاری برای معامله میان طرفین تبدیل شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 24 مهر 1402 - 10:0:43