"یحیی السنوار" وحشتی برای صهیونیست‌ها

پنج شنبه 20 مهر 1402 - 17:0:0
"یحیی السنوار" وحشتی برای صهیونیست‌ها

یحیی سنوار از رهبران حماس که 23 سال از عمر خود را در زندان‌های اشغالگران سپری کرده‌است و تبدیل به وحشتی برای صهیونیست‌ها شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از گزارش جروزالم پست ماجرا از روز 26 ژوئن 2006 آغاز می‌شود، هنگامی که گلعاد شالیط سرباز اسرائیلی در ساعت 4:35 دقیقه کمی احساس خستگی کرد. درست است که تانک کاملاً ایمن است اما دستورالعمل‌های سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل (شاباک) کاملاً واضح بوده و تاکید دارد همه باید نسبت به احتمال نفوذ سربازان حماس برای ربایش سربازان اسرائیلی هوشیار باشند و این هشداری است که در تمام جلسات برگزار شده برای یگان‌های اسرائیلی تکرار می‌شود.

اما شالیط به این هشدارها توجهی نکرده و هنگامی که در چرتی کوتاه بود تانک وی توسط رزمندگان مقاومت هدف حمله موشکی قرار گرفت.

این سرباز اسرائیلی بدون آنکه سلاحی در دست، کلاه‌خودی بر سر و جلیقه‌ای بر تن داشته باشد تا وی را در برابر رگبار گلوله‌ها حفاظت کند، هراسان از خواب بیدار می‌‌شود. شالیط نیز مانند دو همرزمش که در این کمین کشته شده بودند حاضر نمی‌شود از تانک خارج شود و تنها برای نجات جان خود دعا کرده اما در نهایت تسلیم رزمندگان حماس می‌شود.

شالیط عملاً زندگی خود را نجات داده و به سرنوشت دو همرزم خود دچار نشد اما تا مدتی طولانی در اسارت رزمندگان مقاومت باقی ماند.

چنانچه افکار عمومی در آن زمان چنین مطرح می‌کردند که اسرائیل باید برای آزادی «فرزند همه» کارهای زیادی انجام دهد چرا که اشغالگران در جریان توافق بزرگی که مقاومت آن را «وفاء الاحرار» نامید 1027 اسیر فلسطینی را آزاد کرد که بسیاری از آنها در جنبش فتح، حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها عضویت داشتند.

در میان تمام افراد نام مردی دیده می‌شود که مقاومت توانست آن را آزاد نماید به طوری که اسرائیل هنوز از این تصمیم خود پشیمان بوده و آن کسی نبود جز یحیی ابراهیم حسن السنوار.

این رهبر فلسطینی اعتقاد دارد شکست اشغالگران امکان پذیر نیست مگر با نابودی تمام تجهیزات آن و اولین و مهمترین این تجهیزات خنجر مسموم مزدورانی است که پیکر فلسطین را پاره پاره کرده است.

سنوار در زمان شیخ احمد یاسین ایده‌هایی در خصوص تقویت ابعاد امنیتی مقاومت مطرح کرد که مهمترین آنها تاسیس سازمان امنیت و جذب (مجد) بود که به پرونده‌های امنیتی داخلی رسیدگی می‌کند.

سنوار در آن زمان توانست هدایت گروهی از عوامل امنیتی را عهده‌دار شده و تعدادی از مزدوران که برای اشغالگران فعالیت داشتند را شناسایی و برخی از آنها را نابود کند.

به مرور زمان هسته‌های اولیه برای تاسیس ساختار امنیت داخلی حماس تشکیل شده و در کنار انجام تحقیقات در خصوص مزدوران اسرائیلی ردیابی افسران اطلاعاتی و نهادهای امنیتی اسرائیل را نیز بر عهده گرفت. اقدامات این سازمان تا حدی افزایش یافت که برخی مواقع افرادی از حماس که متهم به همکاری با اشغالگران هستند را نیز نابود کرده است...


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


پنج شنبه 20 مهر 1402 - 12:21:34