مغز متفکر عملیات حماس در سرزمین های اشغالی چه کسی است؟

چهار شنبه 19 مهر 1402 - 16:0:0
مغز متفکر عملیات حماس در سرزمین های اشغالی  چه کسی است؟

رسانه های  رویترز و فرانس24 به طور همزمان مقاله ای درخصوص مغز متفکر عملیات روز شنبه جنبش حماس ضد رژیم صهیونیستی با نام طوفان الاقصی منتشر کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد دیاب ابراهیم المصری (زاده ۱۹۶۵ در خان‌یونس)، یکی از فرماندهان بلندپایهٔ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است که به عنوان فرمانده گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) فعالیت می‌کند. اما او به محمد ضیف مشهور است. ضیف نزدیک به سه دهه است که در فهرست ترور رژیم صهیونیستی قرار دارد.

ضیف به معنای میهمان پشت عملیات نظامی آغاز شده از نوار غزه است که رژیم اشغالگراسرائیل را در روز شنبه 7 اکتبر غافلگیر کرد. عمری برینر، تحلیلگر اسرائیل و خاورمیانه در تیم بین المللی برای مطالعه امنیت ورونا (ITSS) به رویترز گفت: آوازه ضیف قبلاً هم زیاد بود اما با این عملیات – موفق ترین عملیات در تاریخ مقاومت فلسطین – میراث او برای همیشه زنده خواهد ماند.
وی افزود: اسرائیل چند سال است که به دنبال ترور ضیف است و با وجود کشتن همسر و فرزندانش هنوز به خود او دست نیافته است. برینر تصریح کرد: به‌عنوان فردی که از چندین سوء قصد فرار کرده ، ضیف «بازمانده نهایی مقاومت فلسطین» است. توانایی او در طفره رفتن از سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، لقب «مردی با 9 جان» را به او داده است.
فرانس 24 هم نوشت : ترفند بقا در پنهان ماندن نهفته است. تنها عکس رسمی از ضیف که در گردش است بیش از بیست سال قدمت دارد. با این حال، او به دور از صدمه نیست.
این رسانه فرانسوی افزود:  گفته می شود ضیف بینایی، یک دست و یک پای خود را پس از حمله اسرائیل در سال 2006 از دست داده است.
فرانس 24 تاکید کرده است: شیوه کار ضیف همیشه این بوده است که مستقیماً به قلمرو اسرائیل به هر وسیله ممکن ضربه بزند تا بیشترین هزینه را برای رفتار این رژیم با مردم غزه بپردازد.
این رسانه در پایان نوشت: این واقعیت که حماس عملیات طوفان الاقصی را به مدت یک سال – طبق آخرین برآوردها – بدون درز اطلاعات، برنامه ریزی کرد، نشان دهنده وفاداری افراد نزدیک به ضیف است که در برنامه ریزی این عملیات نقش داشتند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 19 مهر 1402 - 9:21:39