سومین روز «طوفان الاقصی» ؛ شمار شهدای غزه به ۴۶۵ شهید رسید

دو شنبه 17 مهر 1402 - 9:11:19

شلیک ده‌ها موشک به فرودگاه بن گورین، تل آویو و عسقلان، تأیید کشته شدن صدها صهیونیست از سوی ارتش صهیونیستی، افزایش شمار شهدای حمله به غزه و توقف پروازها به تل‌آویو از جمله مهم‌ترین تحولات روز سوم عملیات طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  درگیری بین مقاومت غزه و ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه ادامه پیدا کرد و طی آن، گروه‌های مقاومت در پاسخ به حملات هوایی و توپخانه‌ای شهرهای تل‌اویو، عسقلان و سایر شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف حملات موشکی و راکتی قرار دادند.
سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین که در عملیات طوفان الاقصی مشارکت دارد، اعلام کرد که در دور جدید عملیات تلافی‌جویانه، ده‌ها موشک و راکت به سمت شهر تل‌اویو، پایتخت رژیم صهیونیستی شلیک کرده است. گردانهای القسام اعلام کرد که در پاسخ به هدف قرار دادن منازل مسکونی و غیرنظامی، حمله موشکی گسترده‌ای به شهر اشغالی عسقلان با شلیک 100 موشک انجام شده است.
خبرگزاری رویترز انگلیس گزارش داد که  امریکن ایرلاینز به طور موقت پروازهای خود به تل آویو و بازگشت را به حالت تعلیق درآورد. از سوی دیگر 42 شرکت آمریکایی و کانادایی از توقف فعالیت‌های خود در فلسطین اشغالی خبر دادند.
رسانه‌های رژیم اسرائیل نیز  با انتشار ویدیوئی، از اصابت موشک ها و راکت‌های مقاومت غزه به یکی از ساختمان‌ها در شهر اشغالی عسقلان در دور جدید حملات موشکی تلافی‌جویانه خبر دادند.
در این حال، منابع خبری فلسطین از حملات جدید رژیم اشغالگر به شرق غزه و افزایش تعداد شهدای فلسطینی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های صهیونیستی در حملاتی سنگین تعدادی از منازل غیرنظامیان و مساجد غزه را هدف قرار دادند. جنگنده های رژیم اسرائیل دست‌کم در شش نوبت مناطقی در نوار غزه را هدف حملات موشکی قرار دادند که در اثر آن چند ساختمان از جمله یک مسجد و دانشکده تخریب شده است.

مدیر هلال احمر فلسطین از افزایش شمار شهدای ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به 465 نفر خبر داد و گفت: در میان این 465 نفر، 78 کودک و 46 زن وجود دارند.

آمار تلفات صهیونیست‌ها در پایان روز دوم عملیات طوفان الاقصی

درحالی که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه در تازه‌ترین آمار خود هلاکت 700 صهیونیست را در عملیات طوفان الاقصی تایید کرد، روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که طبق ارزیابی‌های موجود تعداد اسرائیلی‌های کشته شده در این عملیات به 1000 و تعداد اسرا به بیش از 150 تن رسیده است. همچنین شمار زخمی‌ها بیش از 2200 نفر برآورد می‌شود.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که شمار زیادی از اسرای اسرائیلی  در غزه بازداشت هستند و به زودی و طی روزهای آینده آمار دقیق آن‌ها اعلام خواهد شد. ارتش صهیونیستی همچنین مدعی شد که 100 هزار نیروی ذخیره را فراخوانده‌ایم و بعد از جنگ، حماس هیچ توان نظامی برای تهدید اسرائیل نخواهد داشت.

 تماس تلفنی وزیر جنگ صهیونیست‌ با همتای آمریکایی برای بار دوم

وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای دومین بار از آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی که از شنبه این هفته آغاز شده، با وزیر دفاع آمریکا تلفنی در مورد اوضاع اراضی اشغالی و غزه رایزنی کرد.
رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده، عملیاتی که تا این ساعت یک هزار کشته روی دست صهیونیست ها گذاشته است.
عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز دیروز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 17 مهر 1402 - 9:11:14