تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی

دو شنبه 10 مهر 1402 - 10:24:21
تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی

عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، دعوت نکردن نخست‌وزیر این رژیم از وزیر امنیت داخلی برای حضور در نشست کابینه امنیتی را شرم‌آور خواند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای برای توجیه دعوت نکردن از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم برای حضور در نشست امنیتی روز گذشته کابینه اعلام کرد: از آنجا که نشست مزبور مربوط به ایران بود و به مسائل داخلی ارتباطی نداشت، بن گویر دعوت نشد.
این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، علت دعوت نکردن از بن گویر را اختلاف وی با نتانیاهو در مورد مسائل امنیتی اعلام کرد و نوشت: برخلاف بیانیه دفتر نخست‌وزیر، مسائل مربوط به غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی هم در نشست کابینه امنیتی مطرح شد.
«زویکا فوگل» عضو حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری بن گویر، دعوت نشدن وی به نشست کابینه را شرم آور خواند و گفت: اقدام نتانیاهو برای تحقیر وزیر امنیت داخلی شرم آور است.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز دلیل دعوت نکردن نتانیاهو از بن گویر و برخی دیگر از اعضای ائتلاف حاکم را بی اعتمادی به آنها در مسائل امنیتی و نگرانی از افشای اطلاعات توسط آنها اعلام کرد.
این روزنامه صهیونیستی روز یکشنبه نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر تندروی امنیت داخلی این رژیم را از نشست امنیتی امروز کنار گذاشت و وی را به آن دعوت نکرد.
وبسایت صهیونیستی «واللا» هم در این باره فاش کرد: این دومین بار است که نتانیاهو، بن گویر را از مشارکت در چنین نشستی کنار می‌گذارد. یک منبع امنیتی مطلع نیز در این باره فاش کرد: نتانیاهو از بن گویر برای مشارکت در نشست امنیتی دعوت نکرد؛ چرا که وزیر تندرو درصدد طرح پیشنهادهای است که برای رژیم اسرائیل خطرناک محسوب می‌شود.
برپایه این گزارش، ازجمله پیشنهادهای بن گویر، ازسرگیری سیاست ترور، جلوگیری از ورود کارگران از غزه به سرزمین های اشغالی و همچنین بستن کامل مناطقی از کرانه باختری است.
منبع یاد شده همچنین گفت: بن گویر نمی‌داند که که این پیشنهادها یک مانع در مقابل نتانیاهو برای حفظ روابط با کشورهای مختلف می‌شود.
نتانیاهو به عنوان یک سیاستمدار راست‌گرای رژیم صهیونیستی در حالی با متحدان سنتی لیکود یعنی احزاب حریدی و دینی متحد شد که متحدان غربی این رژیم درباره حضور عناصر تندرو مثل بن گویر در کابینه وی هشدار داده اند. واشنگتن و دیگر متحدان غربی تل آویو معتقدند حضور عناصر تندرو در کابینه رژیم صهیونیستی موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و تسریع انحلال این رژیم می شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 10 مهر 1402 - 10:24:15