دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای مصری خود در نیویورک

پنج شنبه 30 شهریور 1402 - 12:0:0
دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای مصری خود در نیویورک

احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتشار پستی در شبکه اجتماعی«ایکس» نوشت، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در محل نمایندگی دائمی مصر در سازمان ملل دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از سایت الشرق سخنگوی وزارت خارجه مصر جزئیاتی را درباره دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای مصری خود در نیویورک ارائه کرد.

ابوزید در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: در این دیدار تعدادی از مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر دو طرف بر تمایل خود برای مشارکت در تحقق ثبات و افزایش امنیت در منطقه خود تاکید کردند.

وزرای خارجه دو کشور  درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و تعیین ضوابط حاکم بر آن که به توسعه روابط در راستای تحقق منافع دو ملت و بر اساس اصول احترام متقابل، حسن همجواری، همکاری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها منجر می‌شود رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه مصر نیز به نوبه خود گفت: بحران‌های درهم تنیده و پیچیده منطقه بر وضعیت ثبات و اوضاع معیشتی همه مردم بدون استثنا سایه سنگینی انداخته است که این امر مستلزم همکاری همه کشورهای منطقه به منظور حمایت از ثبات، تحقق صلح و از بین بردن کانون‌های تنش است.

وزرای خارجه دو کشور توافق کردند که ارتباطات میان خود را به منظور پیگیری مذاکرات درباره موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی ادامه دهند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 30 شهریور 1402 - 17:15:30