هیچ سازمانی حق استفاده از خاک عراق، برای حمله به کشورهای همسایه را ندارد

چهار شنبه 29 شهریور 1402 - 8:0:0
هیچ سازمانی حق استفاده از خاک عراق، برای حمله به کشورهای همسایه را ندارد

وزیر خارجه عراق: متعهد به قانون اساسی عراق هستیم. قانون اساسی ما به هیچ سازمان یا گروهی اجازه حمله به کشورهای همجوار از خاک عراق را نمی دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در جریان حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: نشست های طولانی و ثمربخشی چند روز پیش با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در تهران داشتم.

وزیر خارجه عراق درباره برچیده شدن مقرهای گروههای مسلح و تروریست تجزیه طلب ضد ایرانی از نوار مرزی عراق با ایران گفت: در جریان مذاکرات با مقامات ایرانی، درباره دوره زمانی معین و چگونگی برخوردمان با این گروهها در کردستان در شمال عراق بحث و گفت وگو شد. یک توافقنامه امنیتی بین بغداد و تهران وجود دارد.

بر اساس توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق، تمامی گروه های تروریستی و تجزیه طلب مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا مستقر در اقلیم کردستان عراق باید از مناطق مرزی دو کشور دور و پایگاه های آنها تحویل نیروهای دولت مرکزی عراق شود.

گروه های تروریستی "دموکرات" و "کومله" در سال های اخیر با استقرار در این منطقه، علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران اقدامات تروریستی خود را هدایت می کردند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


سه شنبه 28 شهریور 1402 - 14:29:7