سه کشته در حمله پهپادی ترکیه به فرودگاهی در سلیمانیه عراق

سه شنبه 28 شهریور 1402 - 11:30:0
سه کشته در حمله پهپادی ترکیه به فرودگاهی در سلیمانیه عراق

سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد فرودگاه سلیمانیه توسط پهپادهای نظامی ترکیه هدف قرار گرفت که بر اثر آن سه نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت 17 روز گذشته (به وقت محلی) یک پهپاد نظامی از مرز ترکیه وارد حریم هوایی عراق شد و فرودگاه «عربید» در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را بمباران کرد که بر اثر آن سه نفر از نیروهای سرویس ضدتروریسم عراق کشته و سه نفر دیگر نیز ‌زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه خود، این حمله را نقض حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی عراق و نقض و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان و همچنین نقض مفاد حقوق بین‌الملل و نقض اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد دانست و افزود: این حملات مکرر مغایر با اصل روابط حسن همجواری بین کشورها و تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های عراق جهت ایجاد روابط خوب و متوازن سیاسی، اقتصادی و امنیتی با همسایگان خود است.

ستاد مبارزه با تروریسم در استان سلیمانیه عراق نیز دیروز اعلام کرد در حمله هوایی به فرودگاه عربید در این استان، سه نفر از نیروهای این ستاد کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

این ستاد در بیانیه‌ خود اعلام کرد فرودگاه عربید سلیمانیه با استفاده از پهپاد هدف حمله نیروهای اشغالگر (ترکیه) و دشمنان امنیت و ثبات در اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

بنابر اعلام ستاد مبارزه با تروریسم در استان سلیمانیه عراق، اطلاعات این پرونده به منظور حفظ صحت روند تحقیقات محرمانه خواهد ماند و نتیجه تحقیقات در آینده به اطلاع مردم کردستان عراق خواهد رسید.

فرودگاه عربید پیشتر متروکه بود اما نیروهای ائتلاف بین المللی چند ماه پیش آن را بازسازی کردند و به محل تمرین نیروهای وابسته به اتحادیه میهنی کردستان تبدیل شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 28 شهریور 1402 - 10:33:10