عربستان سعودی، آب پاکی را روی دست رژیم صهیونیستی ریخت

پنج شنبه 23 شهریور 1402 - 14:0:0
عربستان سعودی، آب پاکی را روی دست رژیم صهیونیستی ریخت

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «سعودی‌ها کاملا صریح به ما اعلام کردند که مسئله فلسطین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک مسئله مهم و محور است و از نظر ریاض عادی سازی روابط باید شامل اجرایی شدن راه‌حل دو دولتی باشد».

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی (مکان) در این باره گزارش داد: به گفته بلینکن وادعای وی، تلاش‌های عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل به تقویت رهبران یا دولت‌های فعلی دو طرف مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر در راستای پیشبرد جهان به‌منظور برقراری صلح بیشتر است.

وی افزود که تلاش برای گسترش توافقات عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر جایگزینی برای سازش میان صهیونیست ها و تشکیلات خودگردان فلسطین نیست.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کردند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده‌اند و درحالی که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی " تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان" دانسته است، وزیر جنگ این رژیم گفته است که "مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی" است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 

 


پنج شنبه 23 شهریور 1402 - 11:43:3