بازداشت تعداد دیگری از رهبران جنبش النهضه تونس

چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 10:38:48
بازداشت تعداد دیگری از رهبران جنبش النهضه تونس

حزب النهضه تونس اعلام کرد که پلیس این کشور دو تن از رهبران مهم این حزب را بازداشت کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حزب النهضه تونس اعلام کرد: پلیس تونس منذر الونیسی، رئیس موقت حزب النهضه و عبدالکریم الهارونی، از رهبران مهم این جنبش را بازداشت کرد.
بازداشت الونیسی بعد از انتشار فایل‌های صوتی منسوب به وی صورت گرفت که در آن برخی مسئولان حزبش را به تلاش برای سیطره بر حزب و دریافت حمایت‌های مالی غیرقانونی متهم کرد.
دادستانی کل تونس دوشنبه تحقیقاتی را درباره این فایل‌ها آغاز کرد. الونیسی در پستی در فیسبوک نوشت که این فایل‌ها جعلی است.
الهارونی ریاست شورای النهضه را برعهده دارد که بالاترین هیئت این حزب است. النهضه بزرگترین حزب سیاسی در پارلمان است.
پلیس تونس سال میلادی جاری نیز راشد الغنوشی، رهبر النهضه و از مهم‌ترین منتقدان قیس سعید، رئیس جمهور تونس و تعداد دیگری از مسئولان این حزب را بازداشت کرد. دولت تونس همچنین نشست‌ها در تمام دفاتر این حزب را ممنوع و تمام مقرهایش را بست.
حزب النهضه اعلام کرد که این اقدام با هدف تقویت حکومت دیکتاتوری صورت می‌گیرد. پلیس تونس سال میلادی جاری شخصیت‌های سیاسی مهمی را بازداشت کرد که قیس سعید را به کودتا متهم کرده بودند. قیس سعید پیش از آن پارلمان منتخب را منحل کرده بود.
نیروهای امنیتی تونس سه شنبه حمادی الجبالی، نخست وزیر پیشین را بازداشت کردند. وحیده الطرابلسی، همسر الجبالی اعلام کرد که وی در شرایط جسمانی وخیمی به سر می‌برد.الجبالی از حامیان جنبش النهضه است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 10:38:32

دسته بندی :