وزیر گردشگری: هموطنان مرز باشماق را برای خروج انتخاب کنند.

یک شنبه 5 شهریور 1402 - 12:45:0
وزیر  گردشگری: هموطنان مرز باشماق را برای خروج انتخاب کنند.

سیدعزت الله ضرغامی، شامگاه ۴ شهریور در حاشیه بازدید از مرز باشماق مریوان با اشاره به سفر خود به استان کردستان، اظهار کرد: انتظار داشتم مشکلات متعددی که به طور طبیعی در فرایند خروج زائران وجود دارد، باعث نارضایتی ها و ازدحام شود و خدمات استانداردی ارائه نشود، اما طی چندساعتی که از مرز بازدید داشتیم همه این موارد خوب و استاندار و دقیق بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: خوشبختانه فرمانداری مریوان با کمک تمام دستگاه ها توانستند که این حجم از هماهنگی را در مرز به وجود بیاورند، موکب ها و غرفه های منظم، پذیرایی خوب و پارکینگ هایی باظرفیت بالاحاصل این تلاش ها است.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی نیاز اولیه گردشگران داخلی و خارجی است، خوشبختانه در حد قابل قبول در مرز باشماق این امکان فراهم شده است.

وی ادامه داد: اقدامات فراجا درخصوص مجموعه نیروهایی که در مرز باشماق مستقر کرده اند، قابل ستایش است، این امرخروج زائران را بسیار راحت و روان کرده و به روند تردد سامان بخشیده اند.

ضرغامی، گفت: به تمام هموطنان پیشنهاد می کنم که مرز باشماق را برای خروج در اولویت قرار دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: مجموعه زیبایی های طبیعی و ظرفیت های خدادادی منطقه کردستان، به ویژه مریوان از لحاظ آب و هوا فرصتی است برای زائران که باید غنیمت بشماریم.

وی افزود: وجب به وجب خاک کردستان یادآور شهدای بزرگیست، آنهایی که من با ایشان محشور بودم شهیدکاوه، شهید صیاد شیرازی، شهید بروجردی، شهیدان ناصر و احمد کاظمی همه شهدای بزرگی هستند که در کنار مردم غیور کردستان جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می بندیم که با کمک تمام دستگاه هاموقعیت سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و به یاری خداوند درآینده نه چندان دور وضعیت گردشگری مریوان بسیار بهتر از حال حاضر می شود.

گفتنی است؛ در جریان بازدید چند ساعته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از قرارگاه رسانه ای اربعین شمال‌غرب کشور و مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده ای پایانه مرزی باشماق بازدید به عمل آمد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 5 شهریور 1402 - 8:10:23